تازه های سایت

کد مطلب: 45785
27. فروردين 1400 - 19:12
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، تعداد بیماران کرونایی نیاز به بستری در سراسر استان رو به افزایش است و زنگ خطر کمبود تخت‌های بیمارستانی به صدا درآمده است. 

تعداد مراجعان بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز غربالگری و 16 ساعته به اندازه‌ای شدت گرفته که اولویت اخذ تست "پی سی آر" برای بیماران زمینه‌ای بالای 60 سال، مادران باردار و افراد گروه هدف قرار داده شده است.

اگرچه دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات به عنوان متهم اول افزایش آمار کرونا در استان مطرح شده است اما متاسفانه هنوز هم شاهد حضور و تجمع بسیاری از همشهریان در پارک‌های محلی هستیم.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های نهاوند، ملایر، توسرکان و رزن، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از بیماران هم بدحال هستند. 

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی همدان، کارمندانی که دارای علائم تنفسی مشکوک کرونا بوده و یا در خانواده آن‌ها فرد بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است می‌توانند بدون انجام تست کرونا و صرفا با معاینه و نظر پزشک معالج به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی بمانند و در محل کار حاض نشوند، اما برخی ادارات نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و بدون ارائه تست پی سی آر مثبت اجازه مرخصی به کارکنان دارای علائم کرونا را نمی‌دهند.

بیش از 1300 بیمار کرونایی در استان بستری هستند

دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 500 تخت بستری برای بیماران کووید 19 در نظر گرفته شده است اظهار داشت.تخت‌های بخش ICU بیمارستان‌های استان پر شده و تخت‌های عادی نیز در حال تکمیل ظرفیت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال تلاش برای ایجاد ظرفیت جدید به منظور پذیرش بیماران هستیم تصریح کرد: شرایط بیمارانی که بستری می‌شوند به صورتی است که نیازمند تجهیزات ویژه هستند بنابراین امکان بستری بیماران در مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی را نداریم.

جلیلی با تاکید بر اینکه فعلا نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی احساس نشده است گفت: اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز بیمارستان صحرایی را دایر کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی تمام بیمارستان‌های همدان به غیر از بیمارستان بوعلی و مطهری بیماران کووید 19 را پذیرش می‌کنند.

دکتر محمد طاهری نیز درباره در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته یک هزار و 60 بیمار تنفسی با علائم مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری و اورژانس بیمارستانها مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طول 24 ساعت گذشته 926 بیمار مثبت کرونایی در بخش سرپایی و بستری استان شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تاکنون 12 هزار و 521 بیمار کرونایی در بخش بستری و 31 هزار و 982 بیمار در بخش سرپایی شناسایی شده است.

طاهری درباره وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان اظهار داشت: تاکنون تعداد بیماران مثبت کرونایی در بخش بستری در اسدآباد 472، بهار 702، تویسرکان 803، رزن 536، درگزین 216، فامنین 220، کبودرآهنگ 783، ملایر 2 هزار و 281، نهاوند یک هزار و 570 و همدان 4 هزار و 612 مورد گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما