تازه های سایت

کد مطلب: 45763
23. فروردين 1400 - 8:49
معاون گردشگری کشور از امهال بازپرداخت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ولی تیموری با اعلام این خبر، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارتخانه و قولی که به فعالان حوزه گردشگری داده بودیم، بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری که در قالب بسته‌های حمایتی دوگانه در سال گذشته پرداخت شده بود، تا پایان شهریورماه سال‌جاری امهال شد. امهال مالیات و حق بیمه کارفرمایی نیز در حال پیگیری است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مهرماه به تمامی کسب‌وکارهای گردشگری باتوجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره، تسهیلاتی از ۱۶۰ میلیون ریال تا ۹ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود شش‌ماه اختصاص پیدا کرد که این زمان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری ۲۰۰ میلیون ریال، دفاتر خدمات مسافرتی بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال، شرکت‌های حمل‌ونقل گردشگری ۸۰۰ میلیون ریال، مؤسسات آموزش گردشگری ۶۰۰ میلیون ریال، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰۰ میلیون ریال، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶۰ میلیون ریال، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از دو میلیارد تا ۹ میلیارد ریال، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از دو تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس نوع و درجه واحد بین یک تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند دریافت کنند.

منبع: مهر

دیدگاه شما