تازه های سایت

کد مطلب: 45721
19. فروردين 1400 - 8:44
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اوج گیری کرونا در کشور، در مورد اینکه چرا در کنترل بیماری موفق نیستیم، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، پیام طبرسی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت‌ها از سوی مسئولان، تصریح کرد: در حال حاضر کرونا در تمام دنیا دوباره اوج گرفته و این مسئله نشان داد این ویروس، ویروسی نیست که با حرف و بدون عمل بتوان با آن مقابله کرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که همزمان در چند جبهه برای مبارزه با کرونا عمل می‌کنند می‌توانند موفق شوند که یکی از نمونه‌های آن، کشور انگلیس است که به صورت همزمان در حال واکسیناسیون و اعمال محدودیت است و با این اقدامات در حال حاضر میزان مرگ و میر را از ۱۵۰۰ نفر به صفر رسانده است.

طبرسی یادآور شد: این در حالی است که ما نه محدودیت اعمال می‌کنیم و نه واکسیناسیون را انجام می‌دهیم، پس نباید انتظار داشته باشیم که بیماری خود به خود کنترل شود.

وی با اشاره به موج شدید بیماری و مرگ و میر در ترکیه، گفت: در حال حاضر واریانت انگلیسی در کشور ما غالب است و اگر واریانت آفریقایی و برزیلی از طریق سفر در کشور ما غالب شود، واکسن‌های فعلی نیز دیگر برای آنها مؤثر نخواهد بود.

طبرسی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در برزیل بر اثر کرونا فوت می‌کنند، افزود: این مسائل نشان دهنده آن است که علاوه بر لزوم اعمال محدودیت در داخل کشور، باید برای ورود به کشور نیز محدودیت اعمال شود.

منبع: مهر

دیدگاه شما