تازه های سایت

کد مطلب: 45690
17. فروردين 1400 - 7:47
نماینده نهاوند در مجلس گفت: با واریز اولین قسط به مبلغ بیش از ۲۸ میلیارد تومان عملیات اجرایی سد گرین شتاب می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در  مجلس در حاشیه بازدید از پروژه سد گرین نهاوند در جمع خبرنگاران گفت: سد گرین نهاوند با تسریع در روند اجرایی با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و موجب توسعه شهرستان می شود.

وی افزود: این پروژه پس از واریز نخستین قسط بانک از طریق کنسرسیوم بانک های تجارت، کشاورزی و سپه و پس از یک مدت وقفه مجدد آغاز به کار خواهد کرد.

شهبازی گفت: اگر برای احداث  این سد به اعتبارات ملی و استانی اتکا می شد تا چند دهه  دیگر هم این پروژه به اتمام نمی رسید ولی با استفاده از ماده ۵۶ و تامین اعتبار این پروژه در موعد مقرر ساخته خواهد شد.

نماینده نهاوند در مجلس با بیان اینکه طی سالهای ۹۸ و ۹۹ کل اعتبار تخصیصی به این پروژه ۴ میلیارد بوده است، گفت: با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ کل اعتبار ۳۳۷میلیارد تومانی سد با احتساب سود و... در شش قسط شش ماهه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به واریز مرحله اول این اقساط اظهار داشت: که قسط اول آن به مبلغ بیش از ۲۸ میلیارد تومان واریز شد تا به روند اجرای کار شتاب ببخشد.

همچنین در ادامه این بازدید به گفته هدایی نماینده آب منطقه‌ای، طبق قرارداد و تعهد پیمانکار و با توجه به پیگیری‌های نماینده نهاوند در تأمین اعتبار پروژه و همکاری سایر دستگاه های اجرایی، عملیات اجرایی سد طی ۳۶ ماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بحث انتقال آب سد گرین به سایر شهرهای استان بیشتر به یک شوخی شبیه است تا واقعیت؛ گفت: مهندسی و طراحی فعلی اصولی ترین طراحی برای این پروژه است که ضمن تضمین حق آبه کشاورزی شهرستان برای تأمین آب شرب و صنعت نیز می‌باشد

 در پایان این بازدید صبری مدیرعامل شرکت پیمانکار پروژه ضمن قدردانی از پیگیری های شهبازی اظهار امیدواری کرد با روند فعلی تزریق اعتبار در مهلت مقرر شاهد افتتاح سد گرین باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ساخت سد گرین زمینه توسعه شهرستان در بخش های مختلف فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما