تازه های سایت

کد مطلب: 45657
15. فروردين 1400 - 8:56
یک سال از شهادت سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی فرمانده دلاور سال‌های دفاع مقدس گذشت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، چهاردهم فروردین سال ۹۹ بود که خبری ناگوار دل‌های امت انقلابی نهاوند را لرزاند و سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی آسمانی شد.

شهید سلگی راوی کتاب “آب هرگز نمی‌میرد ” از فرماندهان شجاع و دلاور سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و از جانبازان سرافراز نهاوند بود که در سال گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری به دیدار معبود شتافت و به رفقای شهیدش پیوست.

رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت این شهید والامقام در ۱۵ فروردین پیامی صادر کردند که در این پیام آمده بود؛ درگذشت جانباز عزیز و سردار فداکار جناب آقای میرزا محمد سُلگی را به همهٔ کسانی که به ایثارگران دفاع مقدس ارادت می‌ورزند و به همهٔ خانواده‌های شهید و به همهٔ جانبازان و خانواده‌های آنان و همهٔ یادگاران دفاع مقدس و به‌ویژه به همسر فداکار و فرزندان و دیگر بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم.

این مجاهد فداکار در دورهٔ پس از پایان دفاع مقدس نیز باتحمل رنج جسمانی، مجاهدت درراه خدا را ادامه داد تا به لقاءالله پیوست. خداوند روح مطهر او را با ارواح طیبهٔ شهیدان محشور کند و مجاور اولیاءالله قرار دهد.

با توجه به شرایط کرونایی کشور و نهاوند در سال گذشته پیکر شهید سلگی بدون برگزاری مراسمی به‌صورت شبانه و در گلزار شهدای نهاوند در کنار مزار مطهر شهید امیدی دوست قدیمی شهید سلگی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما