تازه های سایت

کد مطلب: 45639
13. فروردين 1400 - 1:30
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خبر داد
بهره‌برداری از پروژه سد گرین نهاوند طی ۳۶ ماه
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد این هستیم که با پیگیری‌های انجام شده پروژه سد گرین دوباره به اجرا درآمده است و طی ۳۶ ماه (۳ سال) به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در جمع اصحاب رسانه در محل کارگاه سد گرین ضمن تقدیر از زحمات کسانی که در پیشرفت و اجرای این پروژه همکاری داشته‌اند، اظهار داشت: سد گرین یکی از آرزوهای دیرینه مردم نهاوند است که با حمایت ظرفیت‌های مختلف سال‌هاست در جریان اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: برای پروژه سد گرین و ماده ۵۶ ماه‌ها پیگیر بودیم و خدارا شاکریم که نتیجه گرفتیم و امروز شاهد این هستیم که تلاش‌های ما و دوستان امیدوار کننده بوده است و ظرف سه سال آینده شاهد بهره‌برداری این سد خواهیم بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماده ۵۶ طی پروسه طولانی مدت و با رایزی انجام می‌شود و با نامه‌نگاری انجام نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز شاهد این هستیم که با پیگیری‌های انجام شده این پروژه دوباره به اجرا درآمده است و طی ۳۶ ماه (۳ سال) به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهبازی با اشاره به اینکه مهمترین کاربرد سد گرین کشاورزی است، بیان داشت: سد گرین در حالت عادی برای بخش کشاورزی است  و تضمین کننده حق آبه کشاورزان شهرستان است و در فصول کم بارش خیال کشاورز را در تابستان که نیاز بیشتری به آب است، آسوده خواهد بود و البته بخش صنعت، گردشگری و آب شرب شهرستان هم در اجرای این سد بی‌بهره نخواهند بود.

وی در ادامه گفت: همه نوع تخصص و ظرفیت در شهرستان داریم و از کارفرما خواسته‌ایم که نیروهای بومی در اولویت بکارگیری نیرو برای این پروژه و پیشبرد آن  کمک بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ما سئوال می‌شود آیا این سد برای تامین آب ملایر و تویسرکان و... استفاده می‌شود؟ باید بگوئیم این شهرها خودشان سد دارند و نیازی به این کار نیست که آب نهاوند را به این شهرها و یا شهرهای دیگر بفرستیم و این آب برای شهرستان نهاوند است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما