تازه های سایت

کد مطلب: 45635
13. فروردين 1400 - 1:25
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاونداز ارائه بیش از ۴۰ میلیارد تومان خدمات به نیازمندان نهاوند در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۰ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان انواع خدمات رفاهی و مالی به مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد و سایر نیازمندان شهرستان ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی ملکی در جلسه هم‌اندیشی و تعامل با اصحاب رسانه اظهار کرد: خدماتی  در قالب تسهیلات اشتغالزایی، کمک‌های معیشتی، ودیعه مسکن، کمک جهیزیه وکمک هزینه تحصیلی و سایر موارد به جامعه هدفی که زیر نظر کمیته امداد هستند  پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند در مجموع  ۱۰ هزار نفر در قالب ۶۰۰۰ خانواده از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: از این تعداد خانوار ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از کارافتاده هستند که از کمک معیشتی ماهانه برخوردارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به افراد زیر پوشش پرداخت شده است، تصریح کرد:  سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان وام تبصره ۱۶ به طرح های اشتغالزایی مددجویان پرداخت شد که در این زمینه عملکرد ما در زمینه جذب سهمیه شهرستان ۱۰۱ درصد بوده است.

وی گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک مالی به۴۹۰ نفر از افراد زیر پوشش طرح محسنین ارائه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

ملکی افزود: از محل پرداخت زکات نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ تومان، کمک هزینه درمانی ۲۰۰ میلیون تومان، کمک جهیزیه ۶۴۶ میلیون تومان و دانش آموزان و دانشجویان هم ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته درآمد ما از محل صندوق‌های صدقات که۲۴ هزار عدد در سطح شهرستان است بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته تعداد مراکز نیکوکاری شهرستان پنج مورد بود که این تعداد تا پایان سال به ۱۲ مورد رسید، افزود: امسال هدف ما این است به خاطر حذف بروکراسی اداری این تعداد افزایش بیشتری داشته باشد ومرکز نیکوکاری شهر برزول رتبه اول را در استان ومرکز نیکوکاری شاهزاده محمد وعلی (ع ) رتبه هفتم را در جمع آوری  کمک‌های مردمی را کسب کردند.

ملکی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی دارند، یاداور شد: به منظور جذب مشارکت‌های مردمی پیشنهاد می‌شود که مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه در سطح شهرستان تشکیل و نسبت به جذب کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما