تازه های سایت

کد مطلب: 45632
13. فروردين 1400 - 1:20
مدیر آموزش وپرورش نهاوند از کسب رتبه اول استان در شاخص‌های توسعه آموزشی توسط آموزش و پرورش شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسین دارایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس رتبه‌بندی انجام شده مبتنی بر شاخص‌های آموزشی، توسط معاونت تولید و تحلیل آمار مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت متبوع، که برای نخستین بار در سطح وزارت آموزش و پرورش و بر اساس مدل AHP صورت گرفته است، شهرستان نهاوند در بین شهرستان‌های استان همدان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در این بررسی، استان‌ها و شهرستان‌های کشور بر اساس ۲۰ شاخص رتبه‌بندی شده‌ که این شاخص‌ها در پنج دسته‌ شاخص‌های مبتنی بر کوهورت(هم‌گروهی)، شاخص‌های مبتنی بر جمعیت، شاخص‌های جریان دانش‌آموزی، شاخص‌های جنسیتی و شاخص‌های مهارتی تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند بیان داشت: شاخص‌های مد نظر وزن‌گذاری و بر اساس داده‌های آماری کار بررسی و مقایسه بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این شاخص‌ها شامل سهم دانش‌آموز دختر از کل، پوشش تحصیلی، نسبت اتلاف، میانگین طول تحصیل فارغ التحصیلان، نرخ ماندگاری و نرخ اتمام دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، نرخ گذر ابتدایی به متوسطه اول و متوسطه اول به دوم، نسبت دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش به کل و نرخ امید به تحصیل است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما