تازه های سایت

کد مطلب: 45570
4. فروردين 1400 - 2:50
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر مناطق حفاظت شده و شکارممنوع نهاوند، کارشناسان این اداره یک قبضه سلاح شکاری را از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت زیست طی دو عملیات گشت زنی در مناطق شکار ممنوع فارسبان و چشمه ماهی، دو شکارچی متخلف را که در حال گشت‌زنی برای انجام شکار در کوه‌های اطراف منطقه اقدام به ردزنی کرده بودند شناسایی و سلاح یکی از آنها را توقیف کردند.

وی افزود: آین شکارچی متخلف در ارتفاعات منطقه فارسبان حین ردزنی حیات وحش جهت انجام شکار غیر مجاز به همراه یک قبضه سلاح تک لول فاقد مدارک به همراه تعدادی فشنگ چارپاره متوقف شده و ضمن ضبط سلاح وی شکارچی مزبور نیز برای ارائه مدارک و پاسخ به این اداره فراخوانی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در ادامه عملیات گشت‌زنی نسبت به مشاهده افرادی که قصد صید ماهی غیرمجاز در منطقه چشمه‌ماهی را داشتند اقدام کردند که پس از تذکرات لازم از منطقه مذکور دور شدند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بهار فصل زادآوری حیات وحش است افزود: مردم ضمن بهره‌مندی از مناطق بکر شهرستان نهاوند تلاش کنند در فصل زادآوری حیات وحش، آرامش آنها را بر هم نزنند و از نزدیک شدن به مناطق اصلی زندگی حیات وحش و زون‌های حساس زادآوری در مناطق کوهستانی و... خودداری کنند.

سلگی گفت: با آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش در این شهرستان، پایش و گشت‌زنی در زیستگاه‌های حیات وحش برای حفظ امنیت آنها افزایش یافته است و یگان حفاظت محیط زیست به شکل جدی مسئولیت کنترلی خود را اعمال خواهد کرد و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از مردم به خصوص افراد محلی و چوپان‌ها خواست از گرفتن نوزادان رهاشده در طبیعت خودداری کنند چراکه وحوش ماده در هفته‌های ابتدایی پس از زایمان بچه‌های خود را در شکاف سنگ‌ها یا زیر بوته‌ها مخفی کرده و برای تغذیه از محل دور می‌شوند و دوباره برای شیر دادن آنها به همان نقطه بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما