تازه های سایت

کد مطلب: 45557
2. فروردين 1400 - 11:03
مدیر موسسه فرهنگی حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند:
شهید حاج میرزا سلگی یک جریان فرهنگی و مردمی است
مدیر موسسه فرهنگی حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مکتب شهدا از وظایف ما در سطح شهرستان است، گفت: سردار «سلگی» یک شخص نبود بلکه یک جریان فرهنگی و مردمی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، امرالله سلیم پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مراسم اولین سالگرد شهادت «حاج میرزامحمد سلگی» روز ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی محسن رضایی، خاطره‌گویی سیدناصر حسینی‌پور و مداحی حاج صادق آهنگران در سالن مصلی نماز جمعه نهاوند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که با حضور میهمانان مختلف کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، نیاز است اداره ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی با برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برای معرفی شخصیت بزرگ شهید «سلگی» برای جوانان و شهرداری نهاوند با مناسب‌سازی فضای شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر موسسه فرهنگی حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند گفت: در این مراسم از نویسنده «پایی که جا ماند» و «آب هرگز نمی‌میرد» تجلیل می‌شود و به جای توزیع بسته‌های پذیرایی بین میهمانان با اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه با هماهنگی سپاه نهاوند و خانواده شهید «سلگی» بین خانواده‌های نیازمند و بی بضاعت انجام می‌شود.

وی از توزیع غذای گرم توسط مسجد حسن‌آباد به یاد سردار «سلگی» بین نیازمندان، برگزاری مراسم شب خاطره، نمایشگاه کتاب و نقاشی خبر داد و افزود: با هماهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز یک مسابقه دوستانه به یاد سردار شهید «حاج میرزامحمد سلگی» بین تیم خبرنگاران و پیشکسوتان فوتبال نهاوند برگزار می‌شود.

سلیم‌پور با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مکتب شهدا از وظایف ما در سطح شهرستان است، افزود: سردار «سلگی» یک شخص نبود بلکه یک جریان فرهنگی و مردمی بود که نیاز است تمام دستگاه‌ها و ادارات برای برگزاری باشکوه اولین مراسم سالگرد ایشان پای کار باشند.

وی گفت: موسسه فرهنگی شهید «حاج میرزا محمد سلگی» و ۸۵۰ شهید شهرستان از زمان تاسیس تاکنون اقدامات فرهنگی و برنامه‌های مناسبی در سطح شهرستان برگزار کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند ابراز داشت: از مهمترین این برنامه‌ها طبخ و توزیع ۱۱ هزار پرس غذای گرم به یاد شهید «سلگی» بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری یادواره ۸۵۰ شهید شهرستان، یادواره شهید «محسن امیدی» و گروه انقلابی ابوذر و مراسم ۹ دی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما