تازه های سایت

کد مطلب: 45556
2. فروردين 1400 - 11:02
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد
اجرای طرح تشدید نظارت زیست محیطی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از اجرای طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحدهای صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحدهای صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با توجه تعطیلات نوروزی و اوج فعالیت واحدهای صنعتی، تولی، خدماتی و پایش مستمر این صنایع به ویژه در ساعات پایانی شب در دستور کار این اداره قرار دارد و با واحدهای متخلفی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای آلاینده‌های زیست محیطی، برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در بهمن و اسفند ماه اخطاریه‌های زیست محیطی برای واحدهای دارای آلاینده پساب، پسماند و هوا صادر شده است.

وی افزود: این واحدها در صورت رفع نکردن آلایندگی زیستی محیطی در مهلت مقرر، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سلگی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان پایش و نظارت زیست محیطی شده‌اند.

وی عنوان کرد: کسانی که از انجام بازرسی ماموران سازمان برای نمونه‌برداری و تعیین میزان آلودگی ناشی از فعالیت مراکزصنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی ممانعت کنند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز سازمان را در اختیارشان نگذارد و یا اسناد و مدارک و اطلاعات خلاف واقع ارائه کنند، مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند تصریح کرد: در صورت مشاهده و گزارش مردمی در مناطق طبیعی و شکار ممنوع منطقه آردوشان، گرین و... هر شخصی در این عرصه‌ها مبادرت به تیراندازی، هر گونه شکار و صید کنند، جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما