تازه های سایت

کد مطلب: 45499
26. اسفند 1399 - 8:00
بنا بر اعلام وزارت بهداشت شهرستان نهاوند به‌عنوان تنها شهر استان همدان در وضعیت نارنجی قرارگرفته است و سفر در ایام نوروز به این شهر ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا فهرست شهرهای قرمز و نارنجی ممنوعه سفر نوروزی ۱۴۰۰ بنا بر اعلام وزارت بهداشت اعلام شد.

طبق آخرین به‌روزرسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز بیست و پنجم اسفندماه تا پایان نوروز، ۹ شهرستان وضعیت قرمز کرونایی دارند و ۳۱ شهر نارنجی هستند که شهرستان نهاوند نیز یکی از این شهرها است.

بنابراین خبر در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند و در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

سرهنگ احمد ساکی فرمانده نیروی انتظامی نهاوند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا فهرست شهرهای قرمز و نارنجی ممنوعه سفر نوروزی ۱۴۰۰ اعلام که شهرستان نهاوند هم در ردیف شهرهای نارنجی قرارگرفته است.

 وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان نهاوند ورود هرگونه خودرو غیربومی از فردا ساعت ۸ صبح ۲۶ اسفندماه به شهرستان ممنوع و در صورت مشاهده جریمه ۵۰۰ هزارتومانی اعمال خواهد شد.

ساکی افزود: همشهریان محترم توجه داشته باشند که تردد خودروهای بومی هم از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح ممنوع و در صورت مشاهده توسط مأموران انتظامی و یا دوربین‌ها جریمهٔ ۲۰۰ هزارتومانی اعمال خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند همچنین در خصوص محدودیت‌های چهارشنبه‌سوری گفت: در ضمن با توجه به اینکه در آستانه چهارشنبه آخر سال قرار داریم نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و سلامت شهروندان با افرادی که قصد مزاحمت و هنجارشکنی داشته قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: هنجارشکنان در این ایام تحویل مقام قضایی و خودروها و موتورسیکلت‌هایی که سرنشینان آن‌ها اقدام به پرتاب مواد محترقه و مزاحمت جهت شهروندان نمایند تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف نگهداری و در خصوص راکبان و سرنشینان اقدام قاطع قضایی به عمل خواهد آمد.

کرونا جام‌های نوروزی نهاوند را تعطیل کرد

همچنین اداره ورزش و جوانان نهاوند اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به نارنجی شدن اوضاع کرونایی در شهرستان نهاوند برگزاری مسابقات فوتبال و کلیه رشته‌های ورزشی جام نوروزی در شهرستان نهاوند تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

دیدگاه شما