تازه های سایت

کد مطلب: 45497
26. اسفند 1399 - 7:57
نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای اعتراضی خطاب به وزیر علوم مخالفت خود با طرح آمایش و ادغام دانشگاه ملی دخترانه نهاوند را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، پس از اعلام خبر ادغام دانشگاه ملی دخترانه نهاوند در دانشگاه بوعلی همدان مخالفت‌های مسئولان شهرستان با این تصمیم اعلام شد و مسئولان و دانشگاهیان نهاوند خواستار استقلال تنها دانشگاه تک جنسیتی استان همدان شدند.

ظاهراً در قالب طرح آمایش دانشگاه‌ها قرار است دانشگاه‌های کوچک‌تر در دانشگاه‌های مرکزی و بزرگ‌تر ادغام شوند که در

در سراسر کشور فقط ۱۵ دانشگاه طرح ادغام را پذیرفتند که دانشگاه ملی دخترانه نهاوند هم جز این دانشگاه‌ها است.

امام‌جمعه نهاوند در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این موضوع صریحاً موضع گرفت و روز شنبه این هفته نیز مخالفت شدید خود با این اقدام را اعلام کرد و خواستار حمایت بیشتر از دانشگاه دخترانه نهاوند و عدم ادغام این دانشگاه شد.

ظاهراً در استان همدان علاوه بر دانشگاه نهاوند چندین دانشگاه ازجمله دانشگاه اسدآباد، صنعتی همدان و دانشگاه ملایر هم جز دانشگاه‌های ادغامی بودند که با تلاش مسئولان از لیست خارج شدند و فقط دانشگاه نهاوند مشمول این طرح‌شده است.

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز با اعلام مخالفت با این طرح، نامه‌ای اعتراضی خطاب به غلامی وزیر علوم نوشت و خواستار استقلال دانشگاه نهاوند شد.

شهبازی در این نامه در خصوص مخالفت با اجرای طرح آمایشی دانشگاه نهاوند توضیحاتی داده است و رونوشتی هم به استاندار، رئیس دانشگاه بوعلی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اطلاع و پیگیری و رفع نگرانی مردم نهاوند نوشته است.

همچنین نماینده نهاوند به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس مخالفت و تذکر جمعی در خصوص اجرای طرح آمایش علمی (ادغام دانشگاه‌ها) به وزیر محترم علوم و درخواست اعلام وصول توسط هیئت‌رئیسه مجلس ارائه داده است.

در این تذکر عنوان‌شده است؛ با توجه به اینکه اجرای طرح فوق فاقد مصوبهٔ مجلس است، عملاً اجرای آن ازنظر قانونی دارای ایراد اساسی است.

علاوه بر این نامه پیگیری و رایزنی‌های جدی از طرف مسئولین در راستای استقلال دانشگاه نهاوند در حال انجام است و شهروندان امیدوارند دانشگاه نهاوند به‌صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

دیدگاه شما