تازه های سایت

کد مطلب: 45474
24. اسفند 1399 - 9:06
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند از تعیین و اعلام منطقه شکار، تیراندازی و صید ممنوع در کوهستان گرین شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری و گیاهی حفاظت و سرکشی از مناطق شکارممنوع در اولویت این اداره است و به‌صورت متناوب ادامه دارد.

وی از تعیین منطقه جدید شکارممنوع در کوهستان گرین خبر داد و اظهار داشت: در سطح تمامی عرصه‌های منطقه گرین واقع در شهرستان نهاوند از تاریخ ۱۲ اسفندماه امسال به مدت پنج سال به‌عنوان مناطق تیراندازی، شکار و صید ممنوع تعیین و معرفی‌شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند افزود: با توجه به انتشار اطلاعیهٔ اعلامی در روزنامه رسمی و اهمیت و ارزش‌های گونه‌های جانوری، گیاهی و بهبود کیفیت زندگی به‌عنوان مأمنی برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات‌وحش و همسو باسیاست‌های کلان دولت جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی این منطقه شکارممنوع شده است.

وی بیان داشت: به استناد بند "و " ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های منطقه کوهستان گرین و آردوشان واقع در شهرستان نهاوند ممنوع خواهد بود.

سلگی با اشاره به منطقه مشمول این آگهی گفت: این منطقه شمالا از روستای تاریک دره بالا آغاز شد و در سمت شرق دوراهی شطزل، سیاه دره، دارسیبه، تپه علی، محمودوند، کمالوند، فارسبان، چناری، توانه، اسدآباد، ورازانه، گیان، حسین‌آباد، کرک سفلا و علیا، تازناب، کله مار، بیان و وراینه تا مرز شهر نورآباد استان لرستان را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین طی اصلاحیه آگهی در روزنامه رسمی در سطح تمامی عرصه‌های مرز منطقه آردوشان غربا در منطقه پشت پادگان قدس به‌طرف روستای حسین‌آباد چولک، کارخانه آسفالت قالیچه، قشلاق نجف و وسج واقع در شهرستان نهاوند، منطقه تیراندازی و شکار و صید ممنوع اعلام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: با توجه به این اطلاعیه هر شخصی در عرصه‌های منطقه گرین و آردوشان مبادرت به تیراندازی و هرگونه شکار و صید نمایند جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

خیلی هم عالی

دیدگاه شما