تازه های سایت

کد مطلب: 45463
23. اسفند 1399 - 9:50
فرمانده سپاه نهاوند گفت: گام چهارم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت ۸۲۰ نفر از بسیجیان همراه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان از ۱۸ اسفندماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،: سرهنگ علی مختاری گفت: این طرح که به صورت سراسری در کشور در حال اجراست  تا  ۱۸ فروردین۱۴۰۰  ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: این گام در دو دوره‌ی ۱۵ روزه انجام می‌گیرد و محوریت اصلی آن بر پایه‌ی  آموزش ، فرهنگ سازی و تمرکز بر بیمار یابی است.

جانشین قرارگاه زیستی نهاوند اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان از ابتدای آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در سطح کشور اجرایی شد که الحمدلله از زمان اجرای این طرح روند مبتلایان ، بستری شدگان و فوتی های کرونا سیر نزولی پیدا کرد و در سراسر کشور رنگ بندی ها تغییر و کشور به یک آرامش رسید.

 وی خاطرنشان کرد:  نقش پایگاه های مقاومت بسیج ، شبکه بهداشت و درمان  و همکاری خوب مردم در رسیدن به این نتایج ، چشمگیر و قابل تقدیر بود.

مختاری گفت: با توجه افزایش آمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های  شهرستان و از طرفی مشاهده شدن یک مورد کرونای انگلیسی در همدان و نزدیک شدن به‌ مناسبت های پایان سال انتظار می‌رود که مردم فهیم  نهاوند توصیه های زیر را بیش از پیش بکار بسته تا شاهد شیوع موج چهارم کرونا نباشیم.

زدن ماسک قبل از خروج از منزل به عنوان یکی از کاربردی ترین راههای پیشگیری از ابتلا به کرونا

 با توجه به خرید های پایان سال سعی کنید که در یک مرحله کلیه خرید های خود را انجام داده و کمتر در مکان‌های شلوغ تردد داشته باشید.

 مراسمات ترحیم و عروسی ها همچنان به عنوان یکی از مهمترین عوامل شیوع کرونا خطرناک بوده و درخواست داریم که جشن ها را یا به تعویق بندازید  و یا اینکه مراسمات را با کمترین نفرات ممکن برگزار و در خصوص مسائل بهداشتی مدیریت نمایید.

 با توجه به وضعیت قرمز استان‌های جنوبی  و تردد و سکونت  تعدادی از همشهریان ما در این‌ استان‌ها ، توصیه می شود تا عادی شدن این وضعیت مسافرت خود را به شهرستان نهاوند  به تعویق بیندازند.

 با توجه به در پیش بودن جمعه آخر سال و حضور جمعیت زیادی از مردم شهرستان برای زیارت اهل قبور و مراسمات این روز ،  خواهشمند است مراسم امسال را با روش های جایگزین  برگزار نمایید.

 در خصوص دید و بازدید های سال نو هم لازم است توصیه های بهداشتی مد نظر قرار گیرد و به حد‌اقل ها و روش‌های جایگزین بسنده کرد.

 همشهریان مبتلا که طبق توصیه پزشکان در قرنطینه خانگی به سر می برند خواهشمند است که ۱۴ روز را در منزل بمانید.  نزدیک ترین پایگاه مقاومت بسیج در تیم های حمایتی به شما در طول درمان رسیدگی خواهد کرد.

علی مختاری در پایان پایان با تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه و عید نوروز  به همه همشهریان افزود: تمام تلاش خدمتگزاران شما در قرارگاه  مقابله با کرونا در شهرستان نهاوند  حفظ سلامتی شما مردم عزیز بوده و در مسیر مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به همکاری و همراهی  شما مردم  بزرگوار  نیاز داریم.

دیدگاه شما