تازه های سایت

کد مطلب: 45450
21. اسفند 1399 - 1:38
در دیدار نماینده نهاوند در مجلس با وزیر بهداشت تجهیز و تأمین اعتبار برای حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان مورد مطالبه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس خصوص تجهیز بیمارستان ها و‌ همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز برای شبکه بهداشت و درمان نهاوند با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و تقوی نژاد معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع وزارت بهداشت دیدار و گفت و کرد.

در این دیدار که دانشور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز حضور داشت درخواست هایی مطرح شد که با دستور موافقت و مساعدت ویژه ی وزیر بهداشت و معاونت وی همراه بود.

شهبازی گفت: با توجه به مضایق بیمارستان های نهاوند از نظر تجهیزات و فرسودگی ناوگان آمبولانس، دستور اقدام و تخصیص تجهیزات درخواستی توسط دکتر نمکی صادر گردید.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان آیت الله علیمرادیان تجهیزاتی شامل  اتوکلاو سی آر،  رادیوگرافی پرتابل دیجیتال، دستگاه سی آرم و  دو دستگاه آمبولانس مطالبه شد.

شهبازی ادامه داد: همچنین برای بیمارستان آیت الله قدوسی نیز  رادیوگرافی پرتابل دیجیتال،  الایزا ریدر، آمبولانس، لاپاراسکوپ و لارنگوسکوپ فایبراپتیک فلکسی بل درخواست شد.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: با توجه به شرایط ویژه ی حال حاضر و کمبودهای دارو و کسری بودجه بیمارستان های نهاوند  تخصیص مبلغ سه میلیارد تومان جهت رفع نیازهای موجود و خرید دارو و رفع مشکلات اعتباری مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجّه به کمبود پزشک عمومی‌ در شهرستان علی رغم پیگیری های قبلی، بخاطر پایین بودن مشوّق های مالی امکان جذب در شهرستان وجود نداشت که دستور لازم برای جذب هرچه سریعتر پزشک عمومی‌ داده شد.

شهبازی افزود: به خاطر نبود تجهیزات مورد نیاز بخش جرّاحی قلب و آنژیوگرافی در جنوب استان مراجعه‌کنندگان متحمّل هزینه هایی گزاف برای درمان هستند بنابراین با توجه به رغبت یکی از پزشکان نهاوندی  ومتخصص قلب برای بازگشت به شهرستان، تجهیز بیمارستان های نهاوند به بخش جرّاحی قلب در اولویت قرار گرفت.

وی بیان داشت: درخواست تخصیص اعتبار لازم جهت احداث ساختمان جدید شبکه بهداشت و دیوار کشی مراکز اورژانس و بهداشت و درمان از دیگر درخواست های شهرستان از وزیر بهداشت بود که مورد موافقت قرار گرفت.

 

دیدگاه شما