تازه های سایت

کد مطلب: 45443
20. اسفند 1399 - 8:02
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وجود تناقض در نتیجه آزمایش های مرتبط با ابتلا افراد به ویروس کرونا منجر به نارضایتی و شکایت‌های مردمی از برخی آزمایشگاه‌های استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد کریمی بیان کرد: برخی از شهروندان که برای انجام آزمایش کرونا به آزمایشگاهی مراجعه و نتیجه مثبت را دریافت می کنند دوباره برای آزمایش به محل دیگری مراجعه کرده که نتیجه منفی را می گیرند همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است.

وی اضافه کرد: این وضعیت سبب افزایش نارضایتی از عملکرد آزمایشگاه های همدان شده که در این راستا مقرر شد چرایی تناقض در نتیجه به دست آمده از آزمایش ها از جمله نوع و نحوه نمونه گیری، وجود مشکل در «کیت» مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی و تعرفه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را از دیگر تخلف آزمایشگاه ها که سبب افزایش شکایت ها  از این بخش شده، دانست.

کریمی از پلمب یک آزمایشگاه در نهاوند خبر داد و گفت: این آزمایشگاه تخلف های متعدد از نظر فنی داشت همچنین به علت نبود مسئول فنی و رعایت نکردن برخی مسائل بهداشتی، چند نوبت برای رفع مشکل های موجود به مدیر آن تذکر و اخطارهای لازم داده شده بود.

وی افزود: این آزمایشگاه همچنین نمونه را از مردم دریافت کرده و در مکان دیگری آزمایش انجام می داد یعنی تنها نقش واسطه داشته و جز دریافت نمونه هیچ کار دیگری انجام نمی داد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: این در حالی است که نمونه باید در آزمایشگاه دریافت، بررسی و کارهای لازم بر روی آن صورت گیرد اما اصلاح نشدن این فرایند در یکی از آزمایشگاه های نهاوند و بی توجهی به اخطارها سبب پلمب این واحد شد.

کریمی اظهار داشت: بر اساس قانون باید فرایند آزمایش ۹۰ درصد نمونه های دریافتی در آزمایشگاه صورت گیرد و ۱۰ تا ۲۰ درصد در صورت ضرورت و نبود تجهیزات کافی به خارج از آزمایشگاه منتقل و تنها در اختیار آزمایشگاه رفرانس قرار گیرد./ایرنا

دیدگاه شما