تازه های سایت

کد مطلب: 45440
20. اسفند 1399 - 7:55
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند طی اطلاعیه از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در روزهای پایانی سال، به خصوص فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی طی اطلاعیه از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در روزهای پایانی سال، به خصوص فصل بهار خبر داد و اظهار داشت: با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال نو، شاهد افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی هستیم که این اقدام افراد فرصت طلب و سودجو به طبیعت و محیط زیست شهرستان خسارت جدی وارد می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: آبزیان نقش موثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی‌رویه آنها موجب انقراض و بر هم زدن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه های جانوری خواهد شد.

وی افزود: برخی افراد فرصت طلب و سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی درحال انقراض می‌کنند.

سلگی گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر موسیر و ... در ایام پایانی سال و فصل بهار توسط افراد سودجو بیشترمشاهده می‌شود که این اقدام غیرقانونی و ممنوع است.

وی افزود: خرید و فروش این گونه‌ها بیشتر در حاشیه خیابان مشهود است که ما از شهروندان عزیز خواهشمندیم در راستای حفاظت از محیط زیست از خرید و فروش آبزیان و گونه‌های گیاهی وحشی خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند ابراز داشت: در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی با افراد متخلف، طبق مفاد ماده ۱۰ قانون شکار و صید برخورد قانونی و قاطع خواهد شد و از شهروندان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلف موضوع را از طریق تماس با ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما