تازه های سایت

کد مطلب: 45360
14. اسفند 1399 - 8:44
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب سراسر کشور، کتابخانه روستایی سید الشهدای این شهرستان به جمع 55 روستای برتر کشور راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میلاد امینیان با اشاره به راهیابی کتابخانه روستایی سیدالشهدا نهاوند به جمع ۵۵ کتابخانه برتر کشور اظهار کرد: در این جشنواره که هدف آن معرفی الگوهای برتر در موضوع کتاب و کتابخانه است یک‌هزار و ۹۰۰ روستا و آبادی از ۳۰ استان کشور شرکت کردند.

وی با بیان اینکه داوری آثار ارائه شده مبتنی بر شاخص‌های عملکردی بوده است افزود: پس از داوری آثار رسیده از سراسر کشور در نهایت ۵۵ روستا نامزد این رقابت معرفی و به دور بعد راه یافتند که کتابخانه روستایی نهاوند هم جزو کتابخانه‌های برتر کشور انتخاب شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند به شاخص‌های مدنظر قرار گرفته برای معرفی کتابخانه‌های روستایی برتر کشور اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته شاخص‌های متعددی چون ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه کتابخانه روستایی شامل کتابخانه ولیعصر(عج) فیروزان، سیدالشهدای گیل‌آباد و مراد همتی میان آبه در شهرستان وجود دارد که زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد و یک کتابخانه نیز به صورت مشارکتی است.

امینیان افزود: در این کتابخانه‌ها بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب و ۸۵۰ عضو وجود دارد که ۲ مورد آن خیرساز بوده و یک کتابخانه نیز با اعتبارات این اداره احداث شده اما تجهیز هر سه واحد و تامین نیروی انسانی به طور کامل بر عهده ما بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به واسطه فعالیت خوب اعضا، سال گذشته نیز یکی از کتابخانه‌های روستایی ما موفق به راهیابی به جمع روستاهای برتر کشور شده بود اما اگر حمایت شهرداری از اداره کتابخانه‌های شهرستان به خوبی صورت می‌گرفت قطعا ما هم می‌توانستیم کتابخانه‌های روستایی را بیشتر تقویت کرده و آنها را به سطح شاخص‌های بالای کشوری برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما