تازه های سایت

کد مطلب: 45250
6. اسفند 1399 - 8:43
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری بیش از 150 برنامه فرهنگی و قرآن توسط این اداره در سال 99 خبر داد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های این اداره در راستای گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و تلاش برای توسعه فرهنگ قرآنی  که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات امروز است و با هدف هدایت فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و...  به سمت کاربردی کردن تعالیم فردی و اجتماعی قرآن کریم، این اداره اقدام به اجرای بیش از 150 برنامه فرهنگی و قرآنی در شهرستان نموده است .

بحیرایی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای این برنامه‌ها، افزود: برگزاری محفل کشوری انس با قرآن به صورت مجازی با حضور بیش از 20 قاری ممتاز کشور و بین المللی با همکاری شبکه بین‌المللی خبر قرآنی و پخش به صورت آنلاین در سراسر کشور یکی از برنامه‌های شاخص این حوزه است.

وی از برگزاری جشنواره سراسری طنین وحدت قرآن و عترت هم خبر داد و گفت: علاوه بر این، جشنواره مجازی صافات و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، طرح ختم سراسری قرآن کریم به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و  اربعین شهید فخری زاده که 30 استان و هر استان ختم با یک جزء در آن شرکت داشتند؛ از دیگر برنامه‌هایی بود که در این شهرستان برگزار شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با تاکید بر برگزاری بیش از 50 محفل انس با قرآن به صورت مجازی و حضوری و برگزاری بیش از 12 کرسی تلاوت قرآن کریم به صورت مجازی در شهرستان، خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از 20 برنامه ختم قرآن کریم به صورت مجازی، برگزاری بیش از 200 کلاس تجوید، روخوانی و قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقه عکس و خاطره با موضوع شهدا و... از دیگر برنامه‌های نهاوند در حوزه قرآن و عترت است.

بحیرایی افزود: از دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته این اداره در حوزه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی می‌توان به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی و خوشنویسی با موضوع نماز در شهرستان نهاوند، برگزاری نمایشگاه اختصاصی خوشنویسی با موضوع نماز، برگزاری جشنواره سراسری شعر و دلنوشته به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ، برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان و ... اشاره کرد

دیدگاه شما