تازه های سایت

کد مطلب: 45155
29. بهمن 1399 - 8:27
عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش رعایت استفاده از ماسک باعث بروز نگرانی‌هایی مبنی بر خیز مجدد کرونا در نهاوند شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کرونای انگلیسی این روزها به دغدغه کادر بهداشت و درمان تبدیل شده است و هرگونه ساده انگاری و بی توجهی به هشدارها می تواند کشور را وارد مرحله جدیدی از شیوع این بیماری کند.

ثبت موارد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور باعث نگرانی هایی مبنی بر خیز این بیماری شده است که این نوع ویروس همه گیری بیشتر و قدرت کشندگی بالاتری دارد.

شهرستان نهاوند پس از چند روز روند ثابت در روز گذشته دو مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد تا زنگ خطر نتیجه بی توجهی به پروتکل ها به صدا در آید.

طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان شهرستان نهاوند به همراه همدان دارای بالاترین میزان بیماران سرپایی کرونایی در استان است که این موضوع نگرانی ها را بیشتر کرده است.

سیامک دانشور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از خطر کرونا و بروز موج چهارم این بیماری در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد.

وی اظهار داشت: جهت جلوگیری از موج چهارم شیوع کرونا که اگر اتفاق بیفتد بسیار سهمگین خواهد بود رعایت نکات بهداشتی و اجرای دستورالعمل ها ضروری است.

دانشور ادامه داد: از شهروندان درخواست می کنیم در خارج از منزل دائماً از ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمعات، مکان های شلوغ خصوصاً پاساژها و بازارهای سرپوشیده جداً خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از حضور در مراسم تشییع، تدفین، ختم و جشن و عروسی خودداری و از برگزاری مهمانی و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: همشهریان در صورت بروز هر گونه علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی و یا مرکز غربالگری کرونا واقع در ابتدای خیابان مهدیه مراجعه کنند.

برخورد با آرایشگاه های متخلف در شهرستان

با توجه به گزارش های شهروندان از عدم رعایت پروتکل ها در آرایشگاه های شهرستان به عنوان مراکز جمعیتی جلسه ای بین ادارات تعزیرات حکومتی، مرکزبهداشت، اتاق اصناف و روسای اتحادیه آرایشگران زنانه و مردانه نهاوند برگزار شد.

جانجان مسئول اطلاع رسانی اداره تعزیرات حکومتی نهاوند در این خصوص گفت: با توجه به هشدارهای مراکز بهداشتی و درمانی مبنی بر احتمال اوج گیری موج چهارم ویروس کرونا به ویژه ویروس انگلیسی کرونا که درصد بالای ابتلا و مرگ میر دارد تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: طبق این مصوبات تمام واحدهای صنفی آرایشگاه مردانه و زنانه ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از قبیل زدن ماسک و ضدعفونی وسایل کار می باشند.

جانجان گفت: تمام آرایشگاه های شهرستان ملزم می باشند که جهت جلوگیری از هرگونه تجمع نسبت به جمع آوری صندلی های انتظار اقدام و فقط مجاز به داشتن صندلی مخصوص مشتری هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات می بایست به صورت نوبت دهی در ساعات تعیین شده توسط آرایشگران انجام گرفته و هرگونه تجمع ممنوع می باشد.

جانجان اظهار داشت: در صورت عدم رعایت موارد فوق توسط واحدهای متخلف منجر به پلمپ و اعمال اشد جریمه ها می شود.

وی در پایان گفت: ضمنا همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهد تخلف مراتب را به شماره تلفنهای ۱۲۴ و ۳۳۲۳۷۴۲۵ واحد بازرسی اداره صنعت معدن تجارت گزارش دهند.

تعطیلی و پلمپ یک واحد صنفی متخلف

علی احسان خویشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز از همشهریان درخواست کرد فاصله گذاری را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: کارشناسان و ناظران این مرکز در کنار سایر اصناف بر اجرای پروتکل ها نظارت دارند و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

خویشوند اظهار داشت: برابر دستور دادستان و بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و نماینده پلیس اطلاعات و امنیت از آرایشگاه های سطح شهر یکی از آرایشگاه های زنانه به دلیل تخلف عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و لیزر پوست بدون مجوزهای لازم پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شد.

شهروندان در مراسم ختم و عروسی شرکت نکنند

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در خصوص موج چهارم کرونا گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و ارتباط مستقیم عدم رعایت پروتکل ها با میزان ابتلا نیاز است شهروندان به صورت دقیق دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که سهل انگاری شود احتمال شیوع موج چهارم در کشور و به تبع آن در شهرستان وجود دارد.

ناصری افزود: مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در مراسم جشن و عزا و تجمعات را در دستور کار و اولویت اصلی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما