تازه های سایت

کد مطلب: 45154
29. بهمن 1399 - 8:24
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با بیان اینکه برای ایجاد تصفیه‌خانه کشتارگاه دام در نهاوند یک هفته مهلت داده شد گفت: باید واحد صنعتی مربوطه هر چه زودتر نسبت به احداث تصفیه خانه مطابق با استانداردهای محیط زیست اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،

مهرداد سلگی بر لزوم ایجاد تصفیه‌خانه کشتارگاه دام در این شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به ایجاد آلودگی‌های مداوم ناشی از کشتار و شستشوی دام و پساب‌های ناشی از آن در کشتارگاه دام، باید این واحد صنعتی هر چه زودتر نسبت به احداث تصفیه خانه مطابق با استانداردهای محیط زیست اقدام کند.

وی گفت: در همین راستا به مدیریت این واحد صنعتی یک هفته مهلت داده شده تا نسبت به ایجاد مقدمات لازم برای ایجاد تصفیه‌خانه زیر نظر محیط زیست اقدام کرده و گزارش آن را برای ما ارسال کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند با بیان این مطلب که مساله حفاظت از محیط زیست مساله‌ای حاکمیتی است اضافه کرد: برای حفظ محیط زیست همه دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی باید موارد لازم را رعایت کنند تا زمینه آلودگی محیط اجتماعی و طبیعی فراهم نشود.

وی در این خصوص گفت: ما به همراه کارشناسان از تمام واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ بازدید برنامه‌ریزی شده داریم و نقاط قوت و ضعف آنها را به لحاظ آلایندگی یاداوری می‌کنیم ضمن اینکه تلاش بر این است این نقاط ضعف با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برطرف شود.

سلگی ورود به مساله سالم بودن آب شرب را از برنامه‌های خود در راستای صیانت از محیط زیست و سلامتی شهروندان عنوان کرد و افزود: به منظور اطمینان از سالم بودن چاه‌های آب نزدیک مراکز فاضلاب، بازدیدها و آزمایش‌هایی گرفته شده و برای تعیین سالم بودن آن به استان ارسال شده است.

وی افزود: در صورتی که جواب ازمایش نشان دهد که چاه‌های شرب آلوده بوده‌اند باید مدیریت لازم از سوی دستگاه مربوطه برای رفع نواقص انجام شده و اشکالات موجود آن برطرف شود که البته ما هم تلاش داریم که مسئولین را مجاب به انجام این کار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما