تازه های سایت

کد مطلب: 45017
19. بهمن 1399 - 7:27
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون به ۲۹ هزار و ۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «رشید حیدری مقدم» در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر و بیماران سرپایی ۱۸ هزار ۸۵۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران بستری روند رو به رشد چندانی نداشته است اما بیماران سرپایی مبتلا به کرونا هر شهرستان در مقایسه با وضعیت همان شهرستان در هفته گذشته رو به افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزد: بیماران سرپایی از نیمه اول مهر تا نیمه اول آبان به حداکثر رسید یعنی ۷۳ درصد کسانی که برای تست سرپایی آمدند مثبت بودند که الان این رقم به ۲۰ درصد کاهش داشته است که کمترین میزان در نیمه دوم سالجاری است.

حیدری مقدم اضافه کرد: با توجه به ارتباط نزدیک بین بیماران سرپایی و بستری مثبت در بیمارستان ها، افزایش بیماران سرپایی پس از ۲ هفته بعد آمار بیماران بستری مثبت و چهار هفته بعد آمار فوتی های کرونا بالا می رود.

وی ادامه داد: نیمه دوم آبان امسال روزانه ۴۲۵ مورد نمونه گیری از مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته صورت گرفت که ۲۵۰ مورد مثبت بودند که در نیمه اول بهمن از ۲۸۰ نمونه روزانه ۵۷ مثبت بستری و سرپایی رسیده است و به طور میانگین به ۱۱ بیمار مثبت بستری و ۲ مورد فوتی در روز رسیده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: آمار بیماران بستری ۱۶ درصد افزایش داشته است که یکی از علل آن افزایش ۳۰ درصدی بیمار یابی است با این وجود اغلب مبتلایان به این ویروس پیش از ورود به بیمارستان شناسایی می شوند.

حیدری مقدم، اظهار داشت: واکسن کرونا برای گروه های سنی ۱۸ تا ۶۵ سال در نظر گرفته شد با این وجود تزریق آن برای مادران باردار و شیرده و کسانی که حساسیت دارند ممنوع است همچنین ۴۵ تا ۶۰ روز پس از تزریق دُز دوم این واکسن، ایمنی در بدن ایجاد می شود.

دیدگاه شما