تازه های سایت

کد مطلب: 45014
19. بهمن 1399 - 7:22
استاندار همدان از محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان خبر داد و براساس رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌های استان، محدودیت‌های جدید را اعلام‌ کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیدسعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کروناویروس همدان که با حضور فرمانداران ۱۰‌گانه استان برگزار شد، محدودیت های جدید کرونایی را اینگونه مطرح کرد: در شهرستان‌های با وضعیت رنگ بندی زرد، فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار همچنان ممنوع بوده و فعالیت‌های گروهای شغلی سه و چهار در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی ممنوع است.

وی ادامه داد: کارکنان نهادهای دولتی در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی با ظرفیت یک‌دوم به فعالیت خود ادامه دهند و کارکنان نهادهای دولتی در شهرستان‌های با وضعیت زرد، با ظرفیت دوسوم فعالیت داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز تعطیل خواهند بود، مطرح کرد: اجرا و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مذهبی در شهرهای وضعیت‌ زرد و نارنجی ممنوع است.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا همدان، وی با بیان اینکه در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

استاندار همدان وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های ۱۰گانه استان همدان را اینگونه اعلام کرد:  شهرستان‌های فامنین، کبودراهنگ و اسدآباد در وضعیت آبی، همدان، ملایر و نهاوند در وضعیت زرد و شهرستان‌های بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی در ادامه تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان و علوم پزشکی استان و پیگیری‌ها و جدیت فرمانداران شهرستان‌ها در اجرای و نظارت پروتکل‌ها و مصوبات ستاد استانی را قابل تقدیر دانست و گفت: مقررات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در هر شهرستان طبق رنگ‌بندی‌های اعلام شده انجام شود. 

شاهرخی با بیان اینکه برای دستیابی به وضعیت سفید باید پروتکل‌ها به‌صورت صددرصد اجرا شوند، یادآور شد: مردم باید توجه کنند به هر میزان که پروتکل‌ها رعایت شوند و یا از ماسک استفاده شود، میزان بستری و مرگ‌ میر نیز کاهش خواهد یافت‌. در ضمن از تیم بازرسی درخواست می‌شود کنترل و نظارت‌ بیشتری بر اجرای پروتکل‌ها داشته باشند. 

انتهای پیام

دیدگاه شما