تازه های سایت

کد مطلب: 45000
18. بهمن 1399 - 8:25
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: چهار شهرستان بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد طاهری بیان کرد: همچنین سه شهرستان اسدآباد، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت آبی و سه شهرستان همدان و نهاوند و ملایر در وضعیت زرد کرونایی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: افزایش شهرهای نارنجی موید رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی از سوی مردم است که سبب برگشت وضعیت بحرانی در بسیاری از شهرها شده است.

طاهری گفت: رویکرد ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است بنابراین همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که جهش هایی که در این فصل برای ویروس رخ می دهد و بیمارهای دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می تواند به طور مستقیم تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: ویروس در حال تغییر و شرایط برای عفونت همزمان سایر میکروب ها و ویروس ها در فصل حاضر فراهم است بنابراین مردم بیش از گذشته باید رعایت کنند چرا که نگران موج چهارم بیماری در نیمه اول اسفند هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر رسیده است.

دکتر طاهری اظهار داشت: همچنین با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار متوفیان کرونا در این استان به یک هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ مورد بود که از این تعداد ۳۶ نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت جسمی ۳۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۶، بهار ۵۸۷، تویسرکان ۶۴۴، رزن ۴۳۵، درگزین ۱۹۴، فامنین ۱۷۸ و کبودراهنگ ۶۵۲ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۸۴ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۳۰ نفر در نهاوند و سه هزار و ۸۷۶ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

شمار مناطق نارنجی در کشور با ۱۰۰ درصد افزایش از ۱۸ شهرستان به ۳۶ شهرستان افزایش یافته است./ ایرنا

دیدگاه شما