تازه های سایت

کد مطلب: 44956
14. بهمن 1399 - 8:33
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی "نماز" استان همدان با معرفی برگزیدگان در نهاوند به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی در مراسم اختتامیه این مراسم گفت: جشنواره استانی هنرهای تجسمی و خوشنویسی با موضوع نماز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، معاون ستاد اقامه نماز استان همدان و امام جمعه شهر نهاوند و تعدادی از مسئولین استان و شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند به کار خود پایان داد.

وی اظهار داشت: فراخوان جشنواره با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت با موضوع نماز در آذر ماه امسال انتشار یافت.

بحیرایی اظهار کرد: فراخوان در دو بخش تجسمی و خوشنویسی که در بخش تجسمی در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و در بخش خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث منتشر شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: در مجموع 240 اثر از 165 نفر در بخش‌های مختلف شرکت کردند که در بخش خوشنویسی 113 اثر از 77 هنرمند، در بخش خط نستعلیق 51 اثر، خط شکسته 42، خط نسخ 14 و خط ثلث 7 اثر به دبیرخانه رسید.

 وی افزود: داوران بخش خوشنویسی را استاد حیدر موسوی عضو شورای‌عالی انجمن خوشنویسان ایران، رئیس کمیسیون فرهنگی انجمن خوشنویسان ایران از استان قزوین، استاد محمد حیدری عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران از تهران، استاد علی سجادی، استاد نظامعلی مرادی و خسرو نجومی رئیس انجمن خوشنویسان همدان تشکیل دادند.

بحیرایی در پایان گفت: در حوزه تجسمی نیز در مجموع 126 اثر از 88 هنرمند ارسال شده که شامل 36 اثر در بخش پوستر، 34 اثر تصویرسازی و 56 اثر در بخش نقاشی است که امروز نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاه شما