تازه های سایت

کد مطلب: 44879
8. بهمن 1399 - 7:27
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: شهرستان های همدان، ملایر و کبودراهنگ بیشترین بیماران کرونایی بستری و همدان، رزن، درگزین و نهاوند بیشترین آمار مبتلایان سرپایی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد نادری فر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان همدان نشست کمیته های تخصصی برای تدوین برنامه مناسب به منظور پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیشترین نگرانی مسوولان کمیته ها در رابطه با احتمال افزایش شیوع کرونا در مطب پزشکان، کلینیک ها و داروخانه ها، دفاتر پیشخوان، بانک ها، مرکز شماره گذاری، سالن های ورزشی، خانه مسافرهایی که مجازی و خیابانی مسافر جذب می کنند، قلیان سراها و فروشگاه های زنجیره ای بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: مهمترین مطالبه کمیته های زیر مجموعه ستاد کرونا فعال شدن فضای مجازی با هدف افزایش تبلیغات محیطی با تولید محتوای جذاب و جدید از عملکرد بیمارستان ها و مراکز درمانی شد.

نادری فر بیان کرد: اعضای کمیته اقتصادی ستاد کرونا استان همدان نیز خواستار تمدید مهلت نامنویسی در سامانه «کارا»، تمدید بخشودگی مالیاتی اصناف آسیب دیده از کرونا، فعال کردن اصناف تعطیل شده با تقویت پروتکل های بهداشتی با هدف جلوگیری از بروز خسارت به مشاغل، معافیت، تخفیف و عوارض شهرداری، تداوم و تشدید بازرسی ها، تعیین ظرفیت رستوران ها، غذا خوری و تالار پذیرایی ها شدند.

وی اضافه کرد: دهیاران نیز باید همانند روزهای نخست شیوع کرونا به این موضوع با حساسیت توجه کنند و بسیاری از پروتکل ها دوباره از سوی دانشگاه علوم پزشکی بازنگری و مجدد ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و افزایش رویکرد توسعه خدمات الکترونیک انتظار می رود مجوز لازم برای خدمات الکترونیک صادر شود.

نادری فر تاکید کرد: با توجه به احتمال استمرار بیماری کرونا از مراکز علمی و دانشگاه ها انتظار می رود برای افزایش تاب آوری اجتماعی راهکار ارائه دهند همچنین از شیوه جدید فرهنگسازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استفاده از ظرفیت هنرمندان استفاده شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها اقدامات خوب برای رعایت پروتکل های بهداشتی را به تصویر بکشند و نسبت به ترویج سبک زندگی با کرونا اقدام کنند.

نادری فر استفاده از توان افراد ذی نفوذ برای اطلاع رسانی و فرهنکسازی، برخورد با ناقضان پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت شبکه شاد در آموزش و پرورش و ارائه تدبیری برای تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی بانک ها را از دیگر خواسته های کمیته های زیرمجموعه ستاد کرونا استان همدان دانست.

دیدگاه شما