تازه های سایت

کد مطلب: 44864
7. بهمن 1399 - 9:51
روز گذشته نمادهای شاخص ساز مورد اقبال سهامداران بودند به همین علت شاخص کل سبز بسته شد. همچنین بازار شاهد خروج پول حقیقی از بازار به میزان ۶۰۴ میلیارد تومان بود. امروز ۷ بهمن ۹۹ بازار چگونه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس بورس مشرق، بورس ۶ بهمن ۹۹ در حالی کار خود را آغاز کرد که در ابتدا فشار عرضه‌ها زیاد بود نمادهای شاخص ساز کار خود را از بازه قرمز رنگ آغاز کردند و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش ارتفاع را تجربه کرد. در ادامه، اما با بهبود تقاضا در نمادهای شاخص ساز روند شاخص کل معکوس شد و در نهایت این شاخص در ناحیه سبز و با افزایش ارتفاعی به میزان ۱۲۴۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۷۹۸ واحدی بسته شد.

روز گذشته، اما شاخص کل هم وزن منفی بسته شد و این نشان از عدم اقبال سهامداران به نمادهای کوچک بود. شاخص کل هم وزن با ۵۱۴۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۸ درصد بر روی سطح ۴۳۲ هزار و ۴۲۷ واحد به کار خود پایان داد.  

همچنین روز گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بازار به میزان ۶۰۴ میلیارد تومان بودیم.

از نکات دیگر بازار دیروز، صف‌های خرید دارایکم و پالایشی یکم بود. همچنین طی چندین نوبت صف خرید شستا عرضه شد و وتجارت نیز معاملاتش متوقف شد.

روند بورس چگونه خواهد بود؟

قاسم صادقی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: روز گذشته شاهد آن بودیم که در ابتدا عرضه در بازار زیاد بود، اما رفته رفته تقاضا در نمادهای شاخص ساز بیشتر شد و در پایان بازار تقاضا برای شاخص سازها متعادل شد، اما عرضه در نمادهای کوچک بیشتر شد چنان که شاخص کل هموزن منفی بسته شد.  

وی افزود: پیش بینی من این است که برای امروز و فردا شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد درجا بزند و با توجه به اینکه اخباری پیرامون ایجاد بازار جداگانه برای معاملات حقوقی‌ها منتشر شده است، اگر عرضه خاصی توسط بزرگان بازار صورت نگیرد احتمالا شاخص به سمت یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد باز گردد.  

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت:، اما اگر عرضه توسط بزرگان بازار انجام شود و کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شکسته شود، ممکن است شاخص کل تا یک میلیون و ۵۰ هزار واحد و بعد از آن تا ۹۲۰ هزار واحد پایین‌تر بیاید و اصلاح داشته باشد.

صادقی در انتها گفت: لذا این مهم است که سهامداران به این موضوعات توجه داشته باشند و پیشنهاد این است که اگر سهامداران نقد هستند فعلا خریدی نداشته باشند تا شاخص کل از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد بتواند عبور کند. بعد از آن بین محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مقاومتی وجود دارد که اگر این مقاومت شکسته شود شاخص کل می‌تواند تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افزایش یابد.  

 
منبع: تابناک

دیدگاه شما