تازه های سایت

کد مطلب: 44841
6. بهمن 1399 - 8:50
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: با تلاش مستمر محیط بانان شهرستان نهاوند وسایل زنده گیری و دو سهره طلایی کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در توضیح این خبر تشریح کرد: ظهر روز گذشته -یکشنبه ۵ بهمن ماه- مأموران یگان حفاظت در حین گشت و کنترل روزانه از مناطق تحت مدیریت و حوزه‌های استحفاظی، یک گروه متخلف که اقدام به زنده گیری پرندگان می‌کردند را شناسایی کردند که متخلفان با مشاهده مأموران متواری شدند.

وی با بیان اینکه مأموران اجرایی در تعقیب و گریز موفق به دستگیری آنها نشده و متواری شدند که با هماهنگی مراجع قضایی دستگیری آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: از این متخلفان دو سهره طلایی، یک رشته دام زنده گیری پرندگان، یک عدد قفس چوبی و یک قفس فلزی کشف و توقیف شد که سهره‌های طلایی توسط محیط بانان به اداره محیط زیست تحویل شد و پس از بهبودی کامل و بازیابی توان پرواز رهاسازی خواهند شد.

سلگی هشدار داد: هر گونه تیراندازی، شکار، زنده گیری، آزار و اذیت حیوانات و صید گونه های جانوری بدون کسب مجوز تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد بنابراین از مردم شهرستان خواستار گزارش تخلفات زیست محیطی از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در ادامه اعلام کرد: در صورت مشاهده و گزارش هر گونه شکار و تیراندازی در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات و تکالیف سازمانی محیط زیست با متخلفان برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

دیدگاه شما