تازه های سایت

کد مطلب: 44789
2. بهمن 1399 - 8:31
نماینده مردم نهاوند در مجلس بر استفاده از ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توسعه ی شهرستان نهاوند و ایجاد صنایع تبدیلی و مشارکت در سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در جلسه علیرضا شهبازی نماینده ی مردم شهرستان نهاوند با مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خصوص مسایل مربوط به حوزه ی شهرستان نهاوند و استفاده از ظرفیت های این ستاد در حوزه ی سرمایه گذاری در نهاوند بحث و تبادل نظر شد.

شهبازی در این خصوص گفت: بر همین اساس با دستور مخبر طی جلسه ای که با حضور مدنی رییس بنیاد برکت، مهجور مدیر ساخت مدارس بنیاد برکت و نیازی مدیر سرمایه گذاری این بنیاد برگزار شد در خصوص مسائل مرتبط با این حوزه تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری این بنیاد در حوزه های سرمایه گذاری شهرستان نهاوند و  تسریع در ساخت ۱۰ مدرسه ی بنیاد برکت در نهاوند از جمله این تصمیمات بود.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: احداث پنج باب خانه ی عالم در روستاهای زرامین سفلی، کهریز سلیم، طائمه، سعد وقاص و دهنو عبدالملکی و تکمیل و تعمیرات دو واحد دیگر در روستاهای وهمان و جهان آباد نیز در این جلسه مقرر شد.

 وی به دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: مشارکت این بنیاد در ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال خانگی و صنایع کوچک زود بازده توسط بخش سرمایه گذاری بنیاد برکت اتفاق مهمی دیگری در این هرستان خواهد بود.

شهبازی همچنین به دیدار با عظیمیان مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: دراین دیدار در خصوص توسعه صنایع راهبردی در شهرستان با فعالان معدنی بخش خصوصی بحث و بررسی شد.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: در این نشست در خصوص معادن دولومیت و کربنات کلسیم نهاوند و سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در معادن دولومیت با توجه به نیاز صنعت فولاد به این کانی ارزشمند معدنی بحث شد.

وی افزود: همچین باتوجه به اهمیت استراتژیک تولید شمش منیزیوم در کشور مقرر شد شرکت فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این زمینه پس از کارشناسی شرایط باتوجه به غنای بالای معادن شهرستان نهاوند اقدام کند.

شهبازی اظهار داشت: همچنین سرمایه گذار خصوصی جهت احداث کارخانه ی عظیم فرآوری آهک از معادن کربنات نهاوند با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی اعلام آمادگی کرد که پس از انجام مطالعات اولیه و انجام کار‌های اداری عملیات اجرایی و‌ تجهیز کارگاه شروع خواهد شد.

  معادن دولومیت نهاوند از حیث کیفیت و ذخیره دارای رتبه ی جهانی می باشد و در حال حاضر شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) و چند شرکت دیگر در این زمینه در حال تجهیز کارگاه و طرح مطالعاتی هستند.

دیدگاه شما