تازه های سایت

کد مطلب: 44696
25. دى 1399 - 8:55
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳.۵ هکتار گلخانه فعال در نهاوند وجود دارد که بیش از چهار هکتار آن دولتی و ۹/۱۶ هکتار آن نیز مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج‌باباعلی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳.۴ هکتار گلخانه فعال در نهاوند وجود دارد که بیش از چهار هکتار ان دولتی و ۹/۱۶ هکتار آن نیز مربوط به بخش خصوصی است اظهار کرد: این تعداد واحدهای گلخانه‌ای برای ۴۳ نفر در سطح شهرستان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نهاوند یکی از مناطق مستعد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که در این زمینه اقداماتی برای توسعه آن طی سال جاری صورت گرفته افزود: طرح احداث گلخانه ۸ /۱۴ هکتاری علمدار بزرگترین واحد تولیدی کشت گلخانه‌ای است که سال گذشته کلنگ‌زنی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: در این شهرک گلخانه‌ای با هدف اجرای سند راهبردی و توسعه شهرستان در حوزه جهاد کشاورزی، کار قطعه‌بندی، خیابان‌کشی، جدولگذاری و تامین زیرساخت آب و برق و گاز آن با ۵/۸ میلیارد تومان اعتبار به پایان رسیده است.

وی به تعداد واحدهای در حال احداث این شهرک پرداخت و افزود: ۱۸ واحد گلخانه‌ای در شهرک علمدار طراحی شده که تا کنون ۳/۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده و ۲/۲ میلیارد تومان نیز در حال عقد قرارداد و اجراست.

حاج‌باباعلی از بهره‌برداری تعدادی از واحدهای گلخانه این شهرک خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از شهرک‌های گلخانه‌ای علمدار در نهاوند علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصول، زمینه برای رشد صادرات محصولات کشاورزی نیز فراهم می‌شود که تا دهه فجر سه واحد از ۱۸ واحد این مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما