تازه های سایت

کد مطلب: 44336
28. آذر 1399 - 0:13
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند از کشت گیاهان دارویی در ۲۳۰هکتار از اراضی ملی نهاوند خبرداد و گفت: با مشارکت جوامع محلی کشت گیاهان دارویی از نوع گلرنگ و بابونه درسطح۲۳۰ هکتار ازاراضی منابع طبیعی شهرستان نهاوند آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسن قیاسوند اظهارکرد: در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک، طرح مشارکتی بذرپاشی گونه گیاه دارویی گلرنگ و بابونه با مشارکت جوامع محلی وبهره‌برداران دردو منطقه قشلاق ولی‌اله وتازناب تاف آغاز شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی بهره‌برداران محلی، کمک به افزایش پوشش گیاهی وبهبود وضعیت معیشتی مردم جوامع بومی و محلی منطقه دانست .

وی بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه طرح‌های منابع طبیعی اجرایی می‌شود، افزود: به‌طور قطع با توجه به اهداف مشخص‌شده در این طرح در سال جهش تولید این مهم تداوم خواهد داشت و کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، قیاسوند با اشاره به اینکه ظرفیت‌سازی برای کشت گیاهان دارویی و صنعتی در توسعه اقتصادی امری مهم است، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی برای مردم بومی ومحلی و شاغلان این بخش را نیز به همراه دارد وافزایش درآمد برای بهره‌برداران محلی و کشاورزان از دیگر اهدافی است که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود و نوید بخش آینده روشنی برای اشتغال جوانان علاقمند به کشت گیاهان دارویی است.

انتهای پیام

دیدگاه شما