تازه های سایت

کد مطلب: 44196
17. آذر 1399 - 7:42
مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: طرح سردار سلیمانی با همکاری بسج به صورت خانه به خانه در حال اجراست و تا قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، سیامک دانشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح سردار سلیمانی مدت ۱۲ روز است که در شهرستان نهاوند آغاز شده و یک‌هزار بسیجی از طریق پایگاه‌های مقاومت در این طرح همکاری دارند.

وی گفت: با ایجاد «محله سلامت‌محور» با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج مردمی پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش تعداد ورودی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها باشیم.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا قانونی و لازم‌الاجراست افزود: باید در طرح شهید سلیمانی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و مسوولیت‌پذیر باشند، اگر هر دستگاهی در چارچوب این طرح به وظایف خود عمل کند دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

وی پیگیری روند بهبودی مبتلایان و قطع زنجیره انتقال کرونا را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد و  کمیته های برنامه ریزی شده در این طرح را حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و تشکیل تیم‌های حمایتی مراقبتی نظارتی برشمرد.

دانشور با بیان اینکه ۷۸ خانه بهداشت در سطح روستا و درمانگاه‌های سلامت در شهر مسئولیت اجرای طرح را به عهده دارند گفت: برای اجرای این طرح، شهرستان نهاوند به ۲۰ محله تقسیم شده که بسیجیان با همکاری روحانیون به خانه‌های مردم مراجعه کرده و مبتلایان به کرونا را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: طرح سردار سلیمانی در دو فرایند زمانی یک و سه ماهه اجرا می‌شود که نتایج آن باید متناسب با شاخص‌های تعیین شده باشد.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: در این طرح تمام خانوارهای شهرستان زیر پوشش قرار دارند و در صورت شناسایی مبتلایان به خانه های بهداشت معرفی می‌شوند ضمن اینکه تا کنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از اطرافیان مبتلایان به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما