تازه های سایت

کد مطلب: 44182
16. آذر 1399 - 8:10
فرمانده سپاه نهاوند گفت: در طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل بیماری کرونا شهرستان نهاوند به ۲۰ منطقه تقسیم و حدود ۹۰۰ بسیجی در این طرح مشارکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در بخش خزل نهاوند درخصوص اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه نهاوند در محل بخشداری خزل برگزار شد.

سرهنگ علی نختاری فرمانده سپاه شهرستان در این جلسه گفت: چهار مرکز خدمات جامع سلامت در بخش خزل در روستاهای رزینی، شهرک سلگی، کنگاور کهنه و شهر فیروزان به همراه نیروهای بسیج و خانه بهداشت با کمک کلیه ظرفیت های بخش و نیروهای مردمی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: در این طرح شهرستان نهاوند به ۲۰ منطقه تقسیم شده که در هر منطقه یک نماینده از شبکه بهداشت، یک نماینده از بسیج وسپاه و یک نماینده نیز از سازمان تبلیغات ( روحانیون) در سه تیم روزانه با هدف (حمایت ، نظارت و مراقبت) به مراکز و منازل برای بررسی مراجعه می کنند.
 
مختاری افزود: مبنای اصلی اجرای طرح بر این است که افراد مبتلا و مثبت کرونا در خانه‌ها را شناسایی کنیم و تا بهبودی کامل روزانه مورد کنترل قرار گیرند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: در اجرای این طرح ۲۰ نفر به عنوان نماینده سپاه که از طرف شبکه بهداشت آموزش دیده اند به مناطق ۲۰گانه شهرستان معرفی شده اند که به همراه ۸۵۰ نفر از بسیجیان فعال شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی به کمک ۷۸ خانه بهداشت شهرستان در این طرح مشارکت می کنند

وی ادامه داد: این بسیجیان تلاش می‌کنند تا از شیوع بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.

مختاری اظهار داشت: در اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و نیروهای مردمی، زنجیره کرونا قطع شود و تیم‌های عملیاتی با حضور در محلات مختلف، به شناسایی بیماران کرونایی پرداخته و از خانواده‌ها و اطرافیان بیماران حمایت کنند.

وی گفت: تشکیل جلسات برای پیشبرد اهداف این طرح، ساماندهی تیم‌های عملیاتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، شناسایی خانوارها، فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت به ویژه ظرفیت خیرین بخشی از این اقدامات است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود:: نیروهای بسیج با همکاری کارشناسان بهداشت و درمان تلاش دارند تا ضمن شناسایی زودهنگام بیماران، اجرای قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از بیماران، از میزان ابتلای افراد به این بیماری کاسته و با توزیع بسته های معیشتی و حمایتی از خانواده های مبتلا حمایت کنند.

وی در پایان گفت: از مردم فهیم و بزرگوار شهرستان و بخش خزل انتظار داریم در اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را در شهرستان کنترل و مهار کنیم.

مشارکت ۱۳۰۰ نفر در راستای احرای طرح شخید سلیمانی در نهاوند
 
مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: شرایط بیماری کرونا در شهرستان تحت کنترل است ولی وضعیت شکننده است و قطع زنجیره کرونا به رفتار و همکاری مردم بستگی دارد.
 
وی افزود: همزمان با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر نهاوند علاوه بر مراکز شهری در بخش‌ها و روستاهای این شهرستان نیز این طرح با شتاب مناسبی اجرا می‌شود.

ناصری از مشارکت ۱۳۰۰ نیروی انسانی در اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تمرکز طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه مرحله اصلی مراقبت، حمایت و نظارت می‌ باشد ، که در این راستا نقش قرارگاه زیستی با دبیری سپاه و نیروهای بسیج انکار ناپذیر است.

وی شناسایی، بیمار یابی، رهگیری بیماران، بهبود فرآیند درمان مبتلایان را از اهداف اجرای طرح غربالگری خانه به خانه سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: در این طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در اجرای آن مراقبت از بیماران، حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر و همچنین نظارت بر نحوه کنترل ویروس کرونا مورد توجه قرار دارد.

فرماندار نهاوند افزود: شرایط تحت کنترل است ولی مردم باید مراقب باشند و انصافا مردم با فرهنگ این شهرستان در اجرای محدودیت‌های کرونایی و همچنین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همراهی بسیار خوبی داشته‌اند که صمیمانه از آنان قدردانی می‌کنیم.

دیدگاه شما