تازه های سایت

کد مطلب: 44129
12. آذر 1399 - 9:28
شهردار نهاوند گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون ۳۰ ملک خطرزا از سوی شهرداری و با حکم دادستانی تخریب شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسین‌پور اظهار کرد: صبح امروز در راستای قانون رفع خطر از ساختمانهای قدیمی و تخریبی که باعث اسیب رسیدن به عموم مردم می‌شود چهار ملک فرسوده و تخریلی در منطقه پای قلعه تخریب گردید.

وی افزود:  به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی ، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ نماید تا نسبت به رفع خطر اقدام کند.

شهردار نهاوند افزود: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای پلمب و یاتخریب اینگونه اماکن برخوردار نیست لذا با حمایت دادستان نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

وی در این راستا افزود: با توجه به اینکه ابتدا تذکرات لازم از سوی شهرداری به مالکین داده شده لذا چنانچه آنان طی مدت قانونی اقدامی برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت خواهد کرد.

حسین پور در این زمینه افزود: در این راستا تا کنون ۳۰ ساختمان متروکه و قدیمی به اضافه دو مکان دیگر که محل تجمع معتادان متجاهر بود تخریب و یا مسدود شد.

وی گفت: در سال گذشته نیز چندین ملک قدیمی خطر زا که ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنین همسایه ایجاد مشکل کند تخریب شد.

شهردار نهاوند افزود: وجود خانه های متروکه قدیمی و مخروبه  به لحاظ فرهنگی، زیبایی، دکوراسیون شهری و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف و تخریب شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما