تازه های سایت

کد مطلب: 43945
28. آبان 1399 - 8:29
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: سه نفر در شهرستان نهاوند که موجب نقض دستورالعمل‌های ستاد کرونا شده بودند با حکم دادستانی به 6 ماه خدمت عمومی با هفته‌ای 10 ساعت کار در بیمارستانها برای افراد کرونایی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، عباس آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه نفر در شهرستان نهاوند که موجب نقض دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا شده بودند با حکم دادستانی به ۶ ماه خدمت عمومی با هفته‌ای ۱۰ ساعت کار در بیمارستانها برای افراد کرونایی محکوم شدند.

وی افزود: این افراد از برگزارکنندگان مراسم عروسی، گردانندگان قلیان‌سراها و یک نفر مداح بود که به علت نقض صریح پروتکل‌های بهداشتی که مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا قرار داشت به این احکام محکوم شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند با تشریح حکم صادره افزود: به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که بنا به تشخیص مرکز بهداشت تهدید علیه سلامت عمومی تلقی شود جرم محسوب شده و یک سال حبس برای مرتکبین در بر دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه از سوی دادستانی به این افراد مجازات تعلیق تعقیب داده شد لذا حکم یک سال حبس به ۶ ماه فعالیت در بیمارستان‌ها با هفته ۱۰ ساعت کار تبدیل شد و محکومان به شبکه بهداشت شهرستان برای اجرای حکم معرفی شدند تا بنا به صلاحدید آنان در بیمارستانها به خدمت عمومی مشغول شوند.

آزادبخت با بیان اینکه در صورت عدم اجرای حکم توسط محکومین پرونده آنها به دادستانی اعاده خواهد شد افزود: چنانچه محکومین مطابق حکم صادر عمل نکنند و شبکه بهداشت شهرستان هم این مساله را گزارش کند پرونده افراد با لغو قرار تعلیق به دادستانی بازگشت شده و مجازات حبس برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با یاداوری اینکه شرایط شهرستان به لحاظ بیماری کرونا قرمز بوده و باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا  توجه کنند گفت: با توجه به اینکه دستورالعملهای ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد لذا کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند در پایان با اشاره به حکم صادر برای سه نفر از ناقضان دستورالعمل ستاد کرونا در شهرستان گفت: به طور قطع ما مطابق با قانون با کسانی که به هر نوع بخواهند سلامتی مردم و بهداشت عمومی را به خطر بیندازند و از سوی شبکه بهداشت به دادگاه معرفی شوند حکم‌های مشابه این سه نفر را صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما