تازه های سایت

کد مطلب: 43820
19. آبان 1399 - 7:26
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از اجرای آبیاری نوین در ۶۵ درصد اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد آبیاری نوین شهرستان نهاوند در بیش از ۵۶ درصد آنها آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نهاوند بیش از ۱۲ هزارو ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تا پایان سال ۹۸ به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: در راستای توسعه و ادامه اجرای طرح آبیاری نوین طی سال جاری نیز میزان ۴۴۷ هکتار دیگر به این آمار افزوده شده و ۸۰۰ هکتار دیگر برای مطالعه در دست اجراست.

وی گفت: با توجه به قابلیت‌های خوب کشاورزی در شهرستان نهاوند، ما آمادگی داریم که میزان بیشتری از اراضی را زیر پوشش آبیاری بارانی ببریم که در این زمینه انتظار می‌رود کشاورزان نیز مشارکت لازم را داشته باشند.

حاج باباعلی افزود: از مجموعه اراضی دیم و آبی در نهاوند بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی آبی داریم که بیش از ۱۹ هزار هکتار آن مستعد اجرای آبیاری تحت فشار است.

وی‌ به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های جدید آبیاری، یکی از مصدایق اقتصاد مقاومتی است که از این رو در راستای تحقق این شعار با تمام توان تلاش می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه استفاده از روش آبیاری تحت فشار را باید یکی از راه‌های کاهش مصرف آب قلمداد کنیم افزود: برای اینکه بتوانیم مصرف آب را در بخش کشاورزی مدیریت کنیم یکی از راه‌های مهم و مؤثر، زیر پوشش قرار دادن اراضی زراعی و باغی به آبیاری تحت فشار است لذا باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان گفت: با توجه به حمایت ویژه دولت در پرداخت تسهیلات بلاعوض برای تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری تحت فشار، این بار نوبت کشاورزان است تا با مشارکت خود در استفاده صحیح از این سامانه ها برای رسیدن به بهره وری بیشتر، تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما