تازه های سایت

کد مطلب: 43729
12. آبان 1399 - 9:06
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متأسفانه آمار بستری مبتلایان به کرونا در استان همدان به مرز یک هزار نفر رسیده که بیمارستان ها با این شرایط دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رشید حیدری مقدم در جلسه ستاد استانی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد بر رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و نظارت ویژه بر اجرای محدودیت‌ها تاکید کرد.

وی گفت: علت ۹۰ درصد ابتلاها به بیماری کرونا عدم رعایت فاصله فیزیکی و شرکت در مراسم دورهمی است که این موضوع مهم باید جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: موج سوم کرونا از دو موج قبلی خطرناک‌تر است و همه باید کمک کنیم آمارهای افزایشی ادامه پیدا نکند.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه متأسفانه آمار بستری‌های روزانه در مرز یک هزار نفر است که بیمارستان‌ها با این شرایط مشکل پیدا خواهند کرد، گفت: کرونا یک معضل اجتماعی و فرهنگی است که علاوه بر راهکار درمانی باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همدان، فامنین و ملایر در وضعیت قرمز شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان همدان در شرایط بحرانی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳و ۴ در سه شهرستان استان همدان و محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۳ و۴ در مرکز استان اجرا می‌شود، گفت: به دلیل قرار گرفتن استان همدان در گروه استان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی، محدودیت‌های جدیدی در سه شهرستان دارای شرایط بحرانی و مرکز استان اعمال می‌شود.

مصطفی آزادبخت گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سه شهرستان رزن، تویسرکان و نهاوند اعمال می‌شود.

وی گفت: بر اساس این مصوبه دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان سراها و سایر آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی‌، مساجد و مصلی‌ها اجازه فعالیت ندارند.

وی گفت: برگزاری آزمون‌های حضوری، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه ورزشی سالنی ممنوع است.

آزادبخت گفت: همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونا مقرر شده درباره کاهش زمان فعالیت مراکز اداری دولتی و غیردولتی و انجام دورکاری و همچنین کاهش زمان فعالیت حمل و نقل عمومی درون شهری با هماهنگی و نظر فرمانداری‌ها و مراجع ذیربط اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا در مرکز استان نیز محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۳ و ۴ اعمال می‌شود و مردم باید نسبت به رعایت هر چه بیشتر این محدودیت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

دیدگاه شما