تازه های سایت

کد مطلب: 43692
9. آبان 1399 - 1:03
کریم حاج باباعلی گفت: برای اولین بار کشت آفتابگردان توسط کمباین جدیدی که وارد نهاوند شد برداشت شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۸۰۰ تن از این محصول در شهرستان تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت خوبی برای کشت دانه آفتابگردان دارد و امسال بیش از ۱۴۰۰ هکتار به این کشت اختصاص‌یافته است.

وی اظهار داشت: آفتابگردان به دو صورت کاشته می‌شود که شامل کشت آجیلی و روغنی است که استقبال برای کشت آجیلی در شهرستان بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کشت آفتابگردان در دو نوبت کشت می‌شود چون کم آب بر است هم به‌عنوان کشت اول و هم به‌عنوان کشت دوم موردتوجه کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاشت آفتابگردان از اوایل اردیبهشت و تا اواخر تیرماه ادامه دارد و برداشت از اوایل شهریور تا اواسط آبان توسط کشاورزان ادامه دارد و به‌صورت دستی انجام می‌شود.

حاج باباعلی گفت: متوسط سطح تولید در هکتار دو تن است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به کیفیت محصول کشاورزان نهاوند بخشی از این محصول برای مصرف آجیلی به بازار شهرستان و دیگر شهرها فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند به تست دستگاهی برای برداشت مکانیزه آفتابگردان اشاره کرد و افزود: با حضور کارشناسان وزارت و اداره کل جهاد کشاورزی استان با بهره‌گیری از “هد ” جدید کمباین کار برداشت آزمایشی این محصول در یک مزرعه در نهاوند با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: این تست برای اولین بار در شهرستان انجام شد و کارشناسان از این موفقیت ابراز خوشحالی کردند چون تا الآن باید مسئول را کشاورزان با زحمت فراوان به‌صورت دستی برداشت می‌کردند.

حاج باباعلی گفت: با استفاده از این هد جدید کمباین محصول آفتابگردان مانند دیگر کشت‌ها توسط کمباین برداشت می‌شود.

 
 

 

دیدگاه شما