تازه های سایت

کد مطلب: 43667
7. آبان 1399 - 8:23
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در همدان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به ۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، دکتر محمد طاهری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۹ مورد بوده است که ۱۰۲ نفر در بخشی عادی و ۱۸ تن در بخش آی.سی.یو بستری شدند و حال ۳۷ تن نیز وخیم است.

وی افزود: ۷۳ بیمار در شبانه روزر گذشته شناسایی شدند و چهار هزار و ۷۹۲ تن از مبتلایان به کرونا از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون از بیمارستان مرخص شدند.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هشت از مبتلایان به کرونا جان باختند که شمار متوفیان ناشی از این ویروس هم اینک در استان همدان به ۸۲۷ تن رسیده است.

طاهری گفت: آخرین آمار مبتلایان به کرونا به ترتیب در شهرستان اسدآباد ۱۵۷ نفر، بهار ۳۸۱، تویسرکان ۳۵۸، رزن ۲۲۳ ، درگزین ۹۳، فامنین ۹۴ و کبودراهنگ ۳۹۲ بیمار بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان ملایر یک هزار و ۱۷۳، نهاوند ۶۵۴ و همدان ۲ هزار و ۴۴۸ تن به کرونا مبتلا شدند و ۱۷۴ مورد مثبت بستری در بیمارستان های همدان افراد غیربومی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور نیافتن در اجتماعات را از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

وی روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

دیدگاه شما