تازه های سایت

کد مطلب: 43615
3. آبان 1399 - 8:28
نقی کاکاوند گفت: نرخ بالای نهاده‌ها، کمبود دام زنده و خروج آن از شهرستان باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در نهاوند شده است و در صورت کاهش و تغییر قیمت در جلسه فوق‌العاده قیمت اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، پس از اعلام نرخ نامه جدید گوشت قرمز در نهاوند قیمت‌ها ۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش قیمت یافته که باعث گلایه شهروندان شده است.

با پیگیری رسانه‌ها، نقی کاکاوند، سرپرست اداره صمت نهاوند در مورد علت گرانی گوشت قرمز توضیحاتی داد و برخی عوامل را علت این گرانی حدود ۲۰ درصدی دانست.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام قیمت هفتگی گوشت قرمز توسط کمیته نرخ‌گذاری متشکل از نماینده اداره صمت، نماینده فرمانداری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نماینده تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و رئیس اتحادیه مربوطه در روزهای دوشنبه هر هفته قبل از تشکیل جلسه، قیمت دام زنده در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از میدان دام استعلام می‌شود.

کاکاوند ادامه داد: با این‌وجود اما با توجه به کمبود دام زنده در سطح کشور و در برخی موارد خروج دام از شهرستان و حتی از مرزها متأسفانه شاهد افزایش قیمت دام زنده در میدان و حتی کمبود آن در شهرستان بودیم.

سرپرست اداره صمت نهاوند افزود: ضمن بررسی این وضعیت و تمامی عوامل مؤثر در قیمت گوشت در کمیته مذکور نرخ نامه جدید اعلام شد.

وی بیان داشت: نرخ بالای نهاده‌های کشاورزی و دامی در کشور هم در قیمت گوشت تأثیرگذار بوده است.

کاکاوند در پایان گفت: در صورت هرگونه تغییر در قیمت دام حتی در صورت کاهش قیمت طی جلسه فوق‌العاده نسبت به اصلاح قیمت اقدام خواهد شد.

قیمت گوشت گوسفندی در نهاوند به هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان برای ران و سردست و گوشت گاوی به ۹۸ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما