تازه های سایت

کد مطلب: 43087
18. شهريور 1399 - 9:21
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از مرمت «کاروانسرای سعادت» نهاوند پس از ۴۰ سال با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن جانجان از ثبت ملی کاروانسرای سعادت نهاوند خبر داد و اظهار کرد: این کاروانسرا در خرداد ماه امسال به شماره ۳۱۷۱۹ ثبت ملی شد که مورد مرمت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار است افزود: مرمت این اثر تاریخی پس از ۴۰ سال با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان طی دو روز آینده آغاز می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در خصوص کاوش محله دوخواهران و معبد لائودیسه نیز گفت: در کاوش این محله دو هدف پیگیری شد که یکی کشف معبد لائودیسه و دیگری تفکیک نقاطی که دارای آثار تاریخی نیست، مدنظر بود.

وی با بیان اینکه نقاطی از محله دوخواهران که فاقد اثر تاریخی هستند تفکیک خواهند شد گفت: پس از اعلام گزارش کاوش به وزارت میراث فرهنگی تصمیمات برای تفکیک این نقاط و ساخت و ساز آنها طبق ضوابط بافت تاریخی انجام خواهد شد.

جانجان با بیان اینکه طبق گمانه‌زنی‌ها نهاوند شهری متعلق به دوران پیش از تاریخ است افزود: طبق کاوش و بررسی در محوطه دوخواهران مشخص شد که نهاوند قبل از شهر شدن دارای محوطه‌هایی مربوط به پیش از تاریخ بوده است.

 وی اضافه کرد: گزارش کاوش دومرحله‌ای محله دوخواهران جمع‌آوری شده و به وزارت میراث فرهنگی اعلام می‌شود و در صورت لازم مجدد با تخصیص اعتبار مورد کاوش قرار می‌گیرد که امیدواریم در سال جاری محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما