تازه های سایت

کد مطلب: 43072
17. شهريور 1399 - 8:58
رئیس پلیس فتا استان همدان کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت : شهروندان بایستی در خریدهای اینترنتی هوشیار باشند تا اطلاعات حساب بانکی خود را از طریق سایت‌های جعلی در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت شخصی به پلیس فتا شهرستان نهاوند مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از 12 میلیون ریال از حسابش موضوع ضمن تشکیل پرونده تا شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان ارتکاب جرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق حساب بانکی در چندین نوبت از حساب مالباخته به صورت اینترنتی برداشت کرده است، در ادامه با پیگیری های شبانه روزی این پلیس متهم شناسایی شد.

وی اظهار داشت: در بررسی مستندات مشخص شد شاکی در یک سایت جعلی اقدام به خرید اینترنتی کرده و اطلاعات کارت بانکی وی از طریق صفحات فیشینگ درگاه بانکی به سرقت رفته است.

این مقام مسوول افزود: از نشانه‌هایی که باید کاربران در ورود به درگاه‌های اینترنتی توجه کنند این است که درگاه‌های اصلی بانک‌ها در کشور با https  شروع می‌شود و عدد تصادفی که در پایین صفحه اعلام می‌شود با هر بار کلیک تغییر می کند اما در صفحات جعلی این عدد و حروف همچنان ثابت است.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه شما