تازه های سایت

کد مطلب: 42917
4. شهريور 1399 - 8:10
نماینده نهاوند در مجلس گفت: بوروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر مانع تحقق شعار جهش تولید و استفاده از ظرفیت‌های متخصصان کشور می‌شود و دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر این محدودیت‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی درباره بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت اظهار داشت: توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره برای رشد و آبادی کشور، افزایش قدرت منطقه‌ای و رسیدن به جامعه‌ای رشد یافته اثرگذار است و همه مردم و مسوولان باید بر اجرایی شدن این رهنمودها و توصیه‌ها اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای رهبری همواره راه‌گشا،  اثر بخش و کارآمد بوده است، گفت: اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و سیستم مالیاتی از جمله دغدغه‌های ایشان بوده که هر دولت و مجلسی آن را در دستور کار قرار داده ولی به آنچه که مد نظر ایشان و مردم بوده، ‌هنوز نرسیدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب برای تحقق جهش تولید گفت: همه مدیران و مسئولان در گفتمان خود به موضوع تولید و جهش تولید تاکید دارند. اما موانعی که برای تحقق این هدف وجود دارد، هنوز از سر راه برداشته نشده است و به نظر می رسد نوعی بوروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر مانع رسیدن به این اهداف شده است.

شهبازی ادامه داد: بعضی از این قوانین به نحوی جلوی اشتغال، تولید و افزایش کارآمدی نیروها و متخصصان را می‌گیرد که در مرحله نخست باید این محدودیت‌ها با همکاری دولت و مجلس برطرف شود و تنها راه برون رفت از مشکلات هم توجه به این مسائل است.

نماینده مردم نهاوند درباره اینکه راهکارهایی که دولت برای تامین بودجه در نظر گرفته است تا چه اندازه عملیاتی می شود؟   اظهارداشت: برنامه اصلاح ساختار بودجه از طرف دولت به مجلس رسیده و این برنامه با همفکری و جلسات کارشناسی تعدادی از نمایندگان و همکاران سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است و امیدواریم با کمک دولت و مجلس قدم‌های اساسی برای عملیاتی کردن این راهکارها برداشته شود.

وی‌ گفت: تمام تلاش دولت و مجلس کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور به خصوص معیشت مردم است و امیدواریم این طرح‌ها پس از بررسی و چکش کاری‌های لازم و رفع نواقص آن منجر به بهبود شرایط معیشتی مردم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:‌ نمایندگان در کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه، ‌عمران، ‌صنایع و سایر کمیسیون‌ها با جدیت تمام برای حل مشکلات جامعه وقت گذاشته و از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند و باید در این راه همفکری، همکاری و هماهنگی دولت و مجلس تداوم یابد.

شهبازی همچنین درباره این رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای رشد اقتصادی کشور نباید به بیرون نگاه کرد، گفت: ایجاد خودباوری در بین جوانان و متخصصان و توجه به تولید در داخل کشور مهمترین عامل برای رشد اقتصادی است. علاوه بر این ‌کاهش خام فروشی در همه زمینه‌ها و روی آوردن به صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند هم فرمایشات رهبری را عملیاتی کند و هم اینکه از مشکلات کشور روز به روز بکاهد.

دیدگاه شما