تازه های سایت

کد مطلب: 42761
24. مرداد 1399 - 8:33
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز نهاوند اجرایی می‌شود چراکه تولید بیش از ۷۵ درصد این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن زمین‌های مرغوب و شرایط آب و هوایی قطب تولید محصولات زراعی و باغی در استان همدان است.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در نهاوند حدود ۸۰ هزار هکتار است و ۱۳ هزار و ۳۵۰ هکتار نیز سطح زیر کشت انواع محصولات باغی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش کشاورزی و باغداری شهرستان نهاوند به‌عنوان بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

حاج باباعلی در ادامه به کشت گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۲۰۰ هکتار در این منطقه به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و این شهرستان قطب تولید گیاهان دارویی در استان است.

وی عنوان کرد: گشنیز یکی از انواع گیاهان دارویی و زراعی شهرستان است که بیش از ۷۵ درصد تولید این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با توجه به قیمت این محصول و مزیت داشتن شهرستان برای تولید گشنیز طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز در شهرستان نهاوند به‌عنوان پایلوت کشوری آغازشده است.

حاج باباعلی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید گشنیز به‌صورت سنتی انجام می‌شود با اجرای این طرح و با استفاده از نظر کارشناسان کشاورزی به سمت مکانیزه کردن تولید حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: در این طرح تحقیقاتی با استفاده از رقم‌های جدید گشنیز که تولید بیشتری دارند و به‌صورت مکانیزه کاشت می‌شوند در استفاده از بذر صرفه‌جویی بیشتری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: طرح این فعالیت آماده ‌شده و سرمایه‌گذار شرکت تعاونی روستایی استان است و همچنین برای اجرای آن قول مساعد از طرف نماینده داده‌شده است.

حاج بابا علی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طبق قانون هرگونه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حکم تخریب چندین ساخت ‌و ساز غیرمجاز در نهاوند اجرا و هم‌اکنون برای ۹۱ فقره حکم تخریب صادرشده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پرونده‌های ساخت‌ و سازهای غیرمجاز گفت: از سال‌های گذشته تا امروز ۲۰۰ پرونده تشکیل‌شده و درحال رسیدگی است و از مردم هم درخواست داریم این تخلفات را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما