تازه های سایت

کد مطلب: 42682
16. مرداد 1399 - 23:58
وزیر بهداشت روسیه خبر داد که تست بالینی واکسن کرونای ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا کامل شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه گفت که تست بالینی واکسن کووید-19 که توسط موسسه «گامالیا» تولید شده، کامل شده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آزمایش بالینی واکسن تکمیل شده ، گفت: «واکسن ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا توسعه یافته، تست بالینی خود را کامل کرده است.»

موراشکو در ادامه گفت: «ما انتظار داریم که طی یک ماه و نیم تا دو ماه آینده دو درخواست دیگر برای مجوز انجام تست های بالینی (واکسن های دیگر) داشته باشیم.»

همچنین وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند.

 انتظار می‌رود تولید سریالی اولین واکسن تولید روسیه که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya تولید شده، در ماه سپتامبر آغاز شود.

همچنین  «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه روز شنبه گفت که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاه شما