تازه های سایت

کد مطلب: 4262
18. آبان 1391 - 11:19
به گزارش سایت گرو : به نقل از خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند برنامه های فرهنگی شهرستان نهاوند در دهه اول ماه محرم را اعلام کرد.

حجت الاسلام حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در زمینه سخنرانی ، مرثیه سرایی و قرائت زیارت عاشورا، متناسب با دهه اول محرم در زمانهای مختلف اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: سخنرانی مبلغان با موضوع نقش بصیرت در قیام امام حسین در 10 روز اول محرم قبل از شروع مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و تکایای حسینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گروسی افزود: تفسیر و قرائت دعای زیارت عاشورا هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب در مسجد جوانان نهاوند برپا خواهد شد.

وی گفت: با بستر سازی و هماهنگی انجام شده در ماه محرم سال جاری به تمامی مساجد سطح شهر و مناطق روستایی روحانی اعزام خواهد شد.

وی افزود: برگزاری گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی، برگزاری همایش شیرخوارگان دذ نهاوند، برزول و فیروزان در روز هشتم محرم از دیگر برنامه های دهه اول محرم شهرستان نهاوند است.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: سرکشی از هیئات مذهبی، نظارت بر عملکرد مبلغان و ائمه جماعات مساجد، برگزاری گفتمان های دینی باموضوعات امامت و ولایت و امربه معروف و نهی از منکر برای دهه اول محرم در نظر گرفته شده است.

وی از توزیع پوستر و سی دی و اقلام فرهنگی با مضامین فرهنگ عاشورایی در سطح گسترده در نهاوند خبر داد و گفت: سیاه پوش کردن مساجد وبرنامه ریزی برای اقامه نمازظهرعاشورا و توزیع نذورات ویژه هیئتهای مذهبی از جمله اقداماتی است که در ایام محرم انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با همکاری هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) شهرک دستغیب نهاوند، نمایشگاه عاشورایی و با همکاری هیئت ابوالفضل العباس (ع) شهر برزول مراسم تجلیل از پیرغلامان برزول برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما