تازه های سایت

کد مطلب: 42619
12. مرداد 1399 - 7:57
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در نهاوند تاکنون ۴۵ هزار تن محصول تحویل مراکز خرید شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حاج باباعلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کار برداشت گندم از مزارع نهاوند از اواسط تیرماه گذشته با بهره‌گیری از ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر و بیش از ۲۰۰ تراکتور در این شهرستان شروع شد که همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به منظور خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان دو مرکز شامل کارخانه آرد نهاوند و شرکت کوثر خزل الوند فیروزان کار خرید را انجام داده‌اند افزود: خوشبختانه میزان تحویل گندم کشاورزان به این دو مرکز قابل توجه بوده که انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت به حدود ۵۲ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: در زمینه کار برداشت گندم علاوه بر بکارگیری ماشین‌آلات مکانیزه کشاورزی ۴۰ دروگر به کار گرفته شده است و ۱۲ کارشناس کشاورزی نیز بر کیفیت کار برداشت این محصولات نظارت دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا تمام رانندگان کمباین‌ها به ویژه کمباین‌های مهاجر و سایر عوامل انسانی پایش کرونا شده و از آنها تست به عمل آمده است.

حاج‌باباعلی در خصوص میزان برداشت محصول جو نیز گفت: کار برداشت جو در بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان پیش از شروع برداشت گندم انجام گرفت که ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن تحویل مراکز خرید شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما