تازه های سایت

کد مطلب: 42595
9. مرداد 1399 - 10:34
عید قربان امسال حال و هوایی متفاوت از سال‌های گذشته دارد و در شرایط کرونایی کشور کمک‌ها و قربانی‌های این روز در مناطق محروم شهرهای مختلف توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شرایط کرونایی امسال وضعیت جدیدی را برای برگزاری مناسک حج و عید قربان به وجود آورده است و طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا برگزاری نماز عید قربان و مراسم روز عرفه را در شهرهایی با وضعیت قرمز تعطیل کرده است.

در این شرایط طبق اعلام مسئولان مربوطه ذبح دام نیز تابع شرایط خاصی است و باید این دستورات برای حفظ سلامت شهروندان رعایت شود.

محمودرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان در این خصوص می‌گوید: برای جلوگیری از شیوع کرونا، عرضه دام در جایگاه‌های موقت ممنوع است و شهروندان دام را در کشتارگاه‌های پیش‌بینی‌شده دامپزشکی که پروتکل‌های بهداشتی برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است، ذبح کنند.

وی ادامه داد: دامپزشکی استان همدان به‌صورت ویژه، طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی را اجرا و با تشکیل ۱۰ گروه ثابت و ۱۴ گروه سیار و با ترکیب ۹ دامپزشک، ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۱ ناظر شرعی، طرح نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان را اجرا می‌کند.

در شهرستان نهاوند نیز کشتارگاه این منطقه وظیفه ذبح شرعی و بهداشتی نذورات شهروندان را بر عهده دارد.

باوجود این شرایط خاص ولی توزیع گوشت و نذورات قربانی با هدف تقسیم در مناطق محروم شهرستان نهاوند توسط گروه‌های جهادی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

 

گروه‌های جهادی و خیرین شهرستان نهاوند چندین روز است در حال جمع‌آوری کمک‌ها برای نیازمندان هستند و مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه نیز به مناسبت عید قربان و غدیر در شهرستان آغاز خواهد شد.

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه چندین هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهر و روستاهای نهاوند با همواری سپاه، بسیج، خیرین و نهادهای مختلف شهرستان توزیع شد.

در شبکه‌های اجتماعی پویش طرح قربانی گوسفند و اهدای گوشت قربانی به نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان در شهرستان نهاوند ایجادشده است و هر خیری به مقدار توان در این امر پر خیر و برکت شرکت می‌کند.

آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند نیز که هرساله در ایام عید قربان در توزیع گوشت قربانی در مناطق محروم شهرستان بسیار فعال بود امسال نیز با رعایت دستورات بهداشتی محل جمع‌آوری و توزیع کمک‌های خیرین و رساندن گوشت به دست نیازمندان است.

این آستان مقدس اعلام کرد؛ سفره کرامت امیرالمؤمنین (ع) همواره گشوده است و ما نیز در روزهای عید قربان و عید غدیر سهمی در این سفره بابرکت داریم.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت اطعام نیازمندان و ذبح گوسفند قربانی به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) توسط مرکز نیکوکاری شاهزاده محمد (ع) نهاوند انجام می‌شود.

حوزه علمیه خواهران نهاوند نیز به‌رسم هرساله وظیفه تقسیم گوشت قربانی را توسط بانوان طلبه انجام می‌دهد و مقدمات این کار را نیز امسال انجام داده و نیازمندان را از سفره عید قربان و غدیر بهره‌مند می‌کند.

حمید پورمهدی مسئول قرارگاه جهادی شهید امیدی نهاوند نیز از جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات شهروندان برای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: بسیجیان و خیرین این گروه در ایام عید قربان و غدیر برای کمک به نیازمندان آمادگی دارند.

خواهران جامعه بسیج زنان نهاوند نیز چند روزی است برای عید قربان و غدیر و کمک به فقرا برنامه‌ریزی کردند و در حال جمع‌آوری کمک هستند.

مردم مؤمن ایران اسلامی نشان داده‌اند اگرچه امسال شرایط کرونایی بر کشور حاکم است ولی کار کمک به فقرا تعطیل شدنی نیست و این بحران کرونا را به فرصتی برای کمک مومنانه تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما