تازه های سایت

کد مطلب: 42532
5. مرداد 1399 - 9:51
سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه اقدام نیروهای منافق درعملیات مرصاد از نظر نظامی مضحک و پیش پا افتاده بود، گفت:نیروهای لشگر انصارالحسین(ع) استان همدان به لطف خداوند موفق شدند منافقین را به عقب برانند و در این عملیات شهید حاج میرزا سلگی نقش تعیین کننده ای داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به عملیات مرصاد و نقش پررنگ نیروهای لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان، گفت: پس از پذیرفته شدن قطعنامه ۵۹۸ توسط نظام، دشمنان که همواره به دنبال فرصتی برای رسیدن به اهدافشان بودند تصور کردند نظام جمهوری اسلامی به دلیل ضعف و ناتوانی قطعنامه را پذیرفته است.

مجیدی با بیان اینکه دلیل حمله های مجدد دشمن به غرب و جنوب آن بود که فکر می کرد مردم ایران دیگر پشتیبان نظام نیستند، افزود: یکی از اهداف دشمنان به کارگیری منافقین بود که  آن ها را در کشور عراق سازماندهی کرده بودند.

وی ادامه داد: پس از حرکت نیروهای منافق و عبور از نیروهای جمهوری اسلامی در سرپل ذهاب جنایات متعددی مرتکب شدند؛ مثلا در اسلام اباد غرب مرکز سپاه و بیمارستان ها را در تصرف خود در آورده و مردم را به بدترین شکل قتل عام کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اقدام نیروهای منافق را مضحک و از نظر نظامی پیش پا افتاده دانست و تصریح کرد: هدف منافقین اشغال استان هایی مثل کرمانشاه، همدان و قزوین بود تا ظرف ۴۸ ساعت به تهران برسند و کار نظام را تمام کنند اما با لطف خداوند و شجاعت سربازان نظام به هدف خود نرسیدند.

سردار مجیدی با بیان اینکه در آن هنگام نیروهای لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان در تنگه چهارزبر اردوگاه داشتند تا برای حرکت به سمت جنوب و شرکت در عملیات آماده شوند، گفت: پس از رسیدن منافقین به تنگه چهارزبر گردان های لشگر آن ها را شناسایی کرده و درگیری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای لشگر انصارالحسین(ع) به لطف خداوند موفق شدند منافقین را به عقب برانند، افزود: خداوند چنین جایی برایی دشمن فراهم کرد تا بین دو تنگه چهارزبر و حسن آباد قرار گرفته و توسط نیروهای لشگر ۳۲ متوقف شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: رسیدن نیروهای دیگر مثل هوانیروز و شهید صیاد شیرازی به منطقه باعث پیروزی شد و یکی از دلایل شهادت ایشان نقش مهمی بود که در این عملیات داشتند.

سردار مجیدی به نقش مهم سردار شهید حاج میرزا سلگی در این عملیات اشاره کرد و گفت: آن زمان شهید سلگی رئیس ستاد لشگر ۳۲  انصار الحسبن(ع) بود و از آنجا که فرماندهان در جنوب کشور با دشمن درگیر بوند حاج میرزا فرماندهی را  برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: زمانی که خبر رسید سازمان نفاق در حال پیشروی هستند، حاج میرزا توانست گردان های خود را در تنگه مستقر کند و جلوی حرکت آن ها را بگیرد و این شهید بزرگوار نقش تعیین کننده ای در عملیات داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان با تاکید براینکه اگر شهید بزرگوار حاج میرزا سلگی نبود قطعا مشکلات بزرگی برای کشور ایجاد می شد، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند با درایت و نگاه میدانی که ایشان داشتند توانستند نیروها را به هنگام در منطقه  مستقر کنند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما